شکایت یک وکیل کویتی به دیوان کیفری بین‌المللی در خصوص ارتکاب جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه

یک وکیل کویتی با ارائه شکایتی به دادگاه کیفری بین‌المللی خواستار تحقیق درباره جنایات جنگی در غزه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از قدس پرس، مبارک المطوع، وکیل کویتی، شکایتی را علیه رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در نوار غزه به دیوان کیفری بین‌المللی ارائه کرد.

یک روزنامه کویتی روز چهارشنبه گزارش داد: این شکایت از سوی دفتر اتحادیه بین المللی حقوقدانان ژنو که المطوع نایب رئیس است،  با هدف تحقیق درباره جنایات جنگی و کشتار دسته جمعی علیه غیرنظامیان در نوار غزه ارسال شده است.

علاوه بر آن وی خصوص کوچ اجباری که طبق قوانین بین المللی اکیداً ممنوع است، از دادگاه تقاضا کرد که با غزه مشابه تصمیمات خود در مورد پرونده روسیه و اوکراین رفتار کند.

المطوع  شکایت را از اتحادیه بین المللی حقوقدانان ژنو به دادگاه کیفری بین المللی، به ویژه به خانم کارن موسوتی به دادستان کل با هدف بررسی جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه ارسال کرده است.

در شکایت ارائه شده، آمده است: «در سال 2021، دادگاه کیفری بین‌المللی تصمیمی را برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به سرزمین‌های اشغالی فلسطین  یعنی کرانه باختری، غزه و قدس شرقی اتخاذ کرد و از آن زمان تاکنون، تحقیقات در مورد جنایات در حوزه قضایی آغاز شده است. سازمان ما، اتحادیه بین المللی حقوقدانان شامل بیش از 250 عضو از 35 کشور جهان است و دعاوی بسیاری از خانواده های فلسطینی که غزه را ترک کرده اند دریافت کرده است تا از آنها دفاع کنند و از آنها در برابر حملات مداوم محافظت کنند. ما به موجب وضعیت دادگاه کیفری بین المللی   بدینوسیله شکایتی را در رابطه با جنایات ذکر شده در رابطه با وقایع جاری در سرزمین های فلسطینی در غزه به شما تقدیم می کنیم.

در ادامه این شکایت آمده است: مواد اساسنامه دیوان کیفری بین‌المللی همانطور که در تصمیم دادگاه در رابطه با پرونده روسیه و اوکراین آمده است باید اجازه آغاز تحقیقات فوری را در مورد غزه بدهد و  دادگاه می‌تواند صلاحیت قضایی در صورت ارتکاب نسل کشی، جنایت علیه بشریت یا جنایات جنگی را بررسی کند.

غزه از سال 1967 تحت اشغال نظامی دولت اشغالگر قرار گرفته است و به همین دلیل این کشور موظف به حفاظت از جمعیت غیرنظامی است، اما امروز بر ساکنان غزه محاصره زمینی، هوایی و دریایی را تحمیل شده است که دسترسی به نیازهای اولیه را محدود کرده است.

المطوع در شکایت ارائه شده، گفت: بمباران شدید ارتش رژیم صهیونیستی تا به امروز باعث کشته شدن هزاران نفر و ویران شدن زیرساخت های غیرنظامی شده است. همچنین دولت اسرائیل خواستار آواره شدن یک میلیون نفر شده است. غزه در حال خفه شدن است و به نظر می رسد جهان انسانیت خود را از دست داده است.

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی برای نوزدهمین روز متوالی، ساختمان‌های مسکونی در نوار غزه را بمباران کرد که این حملات تاکنون منجر به شهادت بیش از 5791 فلسطینی از جمله 2360 کودک و 1292 زن شده است.

کد خبر 1730380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha