کامیاران میزبان دومین جشنواره موسیقی خیابانی

دریایی از برگزاری دومین جشنواره موسیقی خیابانی به میزبانی شهرستان کامیاران خبر داد و گفت: این جشنواره نیمه دوم آبان ماه جاری برگزار می‌شود.

علی‌اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان از برگزاری دومین جشنواره موسیقی خیابانی کامیاران در نیمه دوم آبان ماه خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره با حضور گروه‌های موسیقی از سراسر کشور در این شهر برگزار می‌شود.

وی افزود:  برگزاری نخستین دوره این جشنواره با استقبال بی‌نظیر مردم کامیاران و روستاهای اطراف همراه بود و امید که دومین دوره آن با استقبال بیشتر برگزار شد.

وی تصریح کرد: دومین جشنواره موسیقی خیابانی کامیاران به صورت غیر رقابتی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه نخستین جشنواره ملی موسیقی خیابانی نواحی با حضور ۱۴ گروە موسیقی از استان‌های سراسر کشور برگزار شد، خاطرنشان کرد: این رویداد فرهنگی هنری در راستای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری کردستان و رونق فعالیت‌های این حوزه برگزار می‌شود.

وی همچنین از انتشار فراخوان شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر خبر داد و گفت: شانزدهمین دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر با رویکرد هنر نوآور، خلاق، وحدت‌بخش و امیدآفرین، در دو بخش رقابتی و غیرقابتی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعلام کرد: این جشنواره در ۱۰ رشته هنری، شامل طراحی و نقاشی، طراحی گرافیک (پوستر)، تصویرسازی، عکاسی، خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث، نقاشی‌خط)، نگارگری (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب، تشعیر)، کارتون و کاریکاتور (موضوعی و چهره)، مجسمه‌سازی، سرامیک و آبگینه هنری  و رسانه‌های هنری جدید برگزار می‌شود.

کد خبر 1730422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha