شخصیت شهید محمدحسین فهمیده نمایانگر یک مفهوم مهم است/ برپایی مسابقه آموزشی در 10 مدرسه با همت کانون مسجد الزهرا(س) شهرستان فردیس

اویسی با اعلام خبر برپایی مسابقات نجات تخم مرغ در هفته دانش آموز گفت: شخصیت شهید محمدحسین فهمیده نمایانگر یک مفهوم مهم است؛ این که سن و سال و امکانات تعیین کننده ی سرنوشت ما نخواهد بود. مهم باور داشتن خود و حرکت کردن در مسیر موفقیت است.

حسام الدین اویسی در جریان ویژه برنامه فرهنگی آموزشی به مناسبت 13 آبان با همت کانون فرهنگی هنری فاطمیون مسجد الزهرا (س) به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: برنامه ریزی و اجرای برنامه های هدفمند فرهنگی نقش اساسی در تبیین باورهای ایمانی و الهی برگرفته از دین اسلام دارد. 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد الزهرا(س) شهرک سپاه فردیس افزود: شخصیت شهید محمدحسین فهمیده نمایانگر یک مفهوم مهم است؛ این که سن و سال و امکانات تعیین کننده ی سرنوشت ما نخواهد بود. مهم باور داشتن خود و حرکت کردن در مسیر موفقیت است.

وی با اشاره به اهمیت برپایی مسابقات اثرگذار فرهنگی و آموزشی بیان کرد: مسابقات نجات تخم مرغ و رقابت لیزرتگ به مناسبت روز نوجوان و هفته دانش آموز در ۱۰ مدرسه شهر فردیس برگزار می شود.

وی توضیح داد: این برنامه که به همت کارشناس تربیتی و اردوهای ناحیه ۲ آموزش و پرورش و قرارگاه فرهنگی فاطمیون در مدارس اجرا می‌شود قرار است هفته ای جذاب و به یاد ماندنی برای نوجوانان شهر فردیس بسازد.

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد الزهرا(س) با اشاره به اینکه ثبت نام مسابقات در مدارس تا روز یکشنبه هشتم آبان ادامه دارد عنوان کرد: روز دوشنبه هفته آینده کلاس آموزش نجات تخم مرغ توسط مهندسین دانشگاه های برتر تهران در مدارس برگزار می شود.

رقابت اثرگذار فرهنگی به مناسبت هفته دانش آموز در 10 مدرسه 

وی ادامه داد: دانش آموزان هر مدرسه پس از دیدن آموزش های لازم، در روز چهارشنبه ۱۰ آبان ماه به رقابت درون مدرسه ای می پردازند. پنج نفر اول هر مدرسه وارد رقابت نهایی بین مدارس می شوند.

اویسی اظهار کرد: رقابتی که قرار است در روز شنبه ۱۳ آبان ماه ،همزمان با روز دانش آموز، و به میزبانی مدرسه حضرت قاسم ابن الحسن(ع) شهرک سپاه و با حضور مسئولین شهری برگزار شود.

این فعال کانون فرهنگی هنری مسجد تصریح کرد: مسابقه نجات تخم مرغ علاوه بر هزینه ی کم دارای مفاهیم علمی و مهارتی فوق العاده ایست که خلاقیت نوجوانان را به چالش می کشد. تجربه این گونه فعالیت ها می تواند به جذاب سازی محیط های تحصیلی و علمی کمک کند. 

نوجوانی دوره به یاد ماندنی و پر اهمیتی است

مدیر کانون مسجد الزهرا (س) در خصوص این پرسش که دوره نوجوانی چه اهمیتی دارد توضیح داد: نوجوانی دوره به یاد ماندنی و پر اهمیتی است که سرنوشت آینده را رقم می‌زند. امیدواری و خودباوری از مهم ترین نیازهای این دوره هستند که تأثیر زیادی بر نحوه شکل گیری شخصیت فرزندان مان می گذارند.

اویسی عنوان کرد: ما باید تلاش کنیم تا با برنامه ریزی های مناسب زمینه باور شدن نوجوانان مان را فراهم کنیم... باور شدنی که خروجی اش امیدواری نسبت به زندگی آینده خواهد بود...

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره های استعدادیابی پی در پی و برنامه ریزی شده در بین مدارس، ایجاد فضای رقابت سالم و پوشش رسانه ای جذاب می تواند کارگشای این روزهای نوجوانان کشورمان باشد.

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد الزهرا (س) فردیس خاطرنشان کرد: در نهایت باید به این باور برسیم که ساخته شدن آینده ی جامعه در گرو تک تک ساخته شدن زندگی دانش آموزان در گوشه گوشه ی کشورمان خواهد بود. کارِ دانش آموزی را جدی بگیریم. شاید روزی سرنوشت شهر و یا کشور ما به دست نوجوانی که امروز در حال تعلیم و تربیت او هستیم تغییر کند.

کد خبر 1730449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha