آمار داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی به ۲۴۵ نفر رسید

سلیمی گفت: آمار داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی خراسان جنوبی به ۲۴۵ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، موسی سلیمی در تشریح وضعیت ثبت نام نهایی داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی طی ۷ روز گذشته، خاطرنشان کرد: با ثبت نام ۸۰ نفر در هفتمین روز مهلت بارگذاری مستندات، آمار داوطلبان متقاضی حضور در رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی به ۲۴۵ نفر رسید.

وی تصریح کرد: روز اول ۸ نفر، روز دوم ۳ نفر، روز سوم ۱۵ نفر، روز چهارم ۱۸ نفر، روز پنجم ۴۵ نفر، روز ششم ۷۶ نفر و روز هفتم ۸۰ نفر، ثبت نام خود را نهایی کرده اند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: ۲۲۴ نفر از متقاضیان مرد و ۲۱ نفر زن می باشند.

سلیمی با بیان اینکه گروه های سنی ۳۶ تا ۴۵ سال بیشترین آمار ثبت نامی ها را به خود اختصاص داده اند، گفت: تعداد ۴۷ نفر و حدود ۱۹ درصد از این ۲۴۵ نفر، ۳۶ تا ۴۰ سال و ۴۶ نفر حدود ۱۹ درصد نیز بین ۴۱ تا ۴۵ سال سن دارند.

وی با اشاره به اینکه گروه سنی ۴۶ تا ۵۰ سال با آمار ۳۷ نفری و حدود ۱۵ درصد متقاضیان در رده بعدی قرار گرفته، اظهار داشت: رده های سنی ۳۰ تا ۳۵ ساله ها با ۳۳ نفر و حدود ۱۴ درصد، ۵۱ تا ۵۵ ساله ها با ۳۳ نفر و حدود ۱۴ درصد و ۵۶ تا ۶۰ ساله ها با ۳۲ نفر و حدود ۱۳ درصد در جایگاه های بعدی می باشند.

به گفته وی؛ ۶۱ تا ۶۵ ساله ها با ۶ نفر حدود ۲ درصد و ۶۶ تا ۷۰ ساله ها هم با ۱۰ نفر حدود چهار درصد متقاضیان را شامل می شوند.

دبیر ستاد انتخابات استان با ذکر این نکته که در رده سنی ۷۱ تا ۷۵ سال، فقط یک نفر ثبت نام کرده، گفت: همچنان بیشترین آمار ثبت نام کننده ها، مربوط به حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف است.

سلیمی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف ۹۸ نفر نسبت به نهایی کردن ثبت نام خود اقدام کرده اند، اظهار داشت: در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه ۶۵ نفر، در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه ۵۲ نفر و در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه نیز ۳۰ نفر برای شرکت در این رقابت حساس ثبت نام کرده اند.

وی درخصوص وضعیت تحصیلات افراد متقاضی هم گفت: فراوانی آمار مربوط به افراد دارای مدرک فوق لیسانس با شمار ۱۸۵ نفر می باشد.

به گفته وی؛ مدرک دکترا ۴۰ نفر، لیسانس ۱۱ نفر و حوزوی نیز ۹ نفر افراد را شامل می شوند.

کد خبر 1730458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha