هزینه ۱۰۰۰ میلیاردی ایمیدرو در بهشت ذخایر زغال سنگ طبس

مدیر مجتمع معادن زغال سنگ شهرستان طبس گفت: ایمیدرو از ابتدای دولت سیزدهم جهت سایر زیرساخت های معدنی شهرستان طبس اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تخصیص داده شده است.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی: سال هاست بخشی از مسافت منزل تا معدن را با خودروی شخصی و بخشی از با اتوبوس سپری می کنند. رسیدن به معدن در یک جاده ایمن و صاف به یک رویا تبدیل شده بود که با ورود ایمیدرو، بارقه های امید در دل کارگران معدن زغال سنگ طبس درخشید.

در کنار جاده، ورود به ساخت یک فضای درمانی مجهز برای پوشش قرار دادن تمامی معادن آن منطقه از دیگر اقدامات درخور تحسین است که بدون شک آرامش و طمانینه را بر دلهای کارگران و خانواده های آنها حاکم خواهد کرد.

هزینه 100 میلیاردی ایمیدرو در بهشت ذخایر زغال سنگ طبس

*هزینه ۱۰۰ میلیاردی ایمیدرو در بهشت ذخایر زغال سنگ طبس

محمد جوادیان -مدیر مجتمع معادن زغال سنگ شهرستان طبس- در جمع خبرنگاران و راویان پیشرفت خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر پروژه پایگاه امداد و نجات در منطقه پروده طبس را در دست اجرا داریم.

وی با توجه به اینکه ۷۱ درصد از ذخایر زغالی کشور در منطقه پروده طبس قرار دارد، افزود: این منطقه به علت وجود ذخایر مهم یکی از مناطق استراتژیک برای دولت محسوب می شود و طرح های توسعه ای بسیاری توسط دولت در این منطقه در حال اجرا است.

جوادیان در ادامه گفت: یکی از این طرح ها، بحث اجرای معدن تمام مکانیزه است که نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان توسط دولت در حال اجرا است. این منطقه به علت طرح های توسعه ای و افزایش نیرو و اشتغال زایی که خواهد داشت، ایمیدرو تصمیم گرفته تا یک پایگاه امداد و نجات در این منطقه احداث و راه اندازی کند.

مدیر مجتمع معادن زغال سنگ شهرستان طبس ادامه داد: این مرکز برای حل مسائل منطقه و به دست گرفتن فرماندهی حادثه در منطقه راه اندازی می شود و ایمیدرو بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در این زمینه تاکنون هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پایگاه امداد و نجات ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: تا پایان سال جاری این پایگاه به بهره برداری خواهد رسید. وسعت منطقه حدود ۱۵ هزار مترمربع است و این پایگاه چهار هزار مترمربع وسعت دارد و یک پایگاه مجهز از لحاظ درمانی و اطفا حریق و ... است.

جوادیان با اشاره به اینکه این پایگاه سال گذشته کلنگ زنی شده است، ادامه داد: هدف پایگاه این است که واکنش سریع باشد و اگر حادثه ای رخ داد به سرعت عمل کند و حادثه را در کمترین زمان پوشش دهد و بحث درمانی در این پایگاه انجام شود چرا که مجهزترین پایگاه امداد و نجات در کشور در حوزه معادن است که در طبس راه اندازی می شود.

مدیر مجتمع معادن زغال سنگ شهرستان طبس افزود: مبلغ اولیه احداث این پایگاه ۸۶ میلیارد تومان است که به ۱۱۰ میلیارد تومان خواهد رسید. برای تجهیز آن به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این پایگاه تمام معادن طبس را پوشش خواهد داد.

هزینه 100 میلیاردی ایمیدرو در بهشت ذخایر زغال سنگ طبس

*پایگاه امداد و نجات؛پایگاهی مجهز برای پیشگیری، آموزش و درمان

وی با بیان اینکه معادن منطقه طبس بحث آموزش های اولیه را در دستور کار قرار داده اند، ادامه داد: این مرکز به دنبال این است که بحث های آموزشی را در منطقه کنترل کند و به دنبال این هستیم تا هر چه سریع تر افتتاح شود.

جوادیان در خصوص تجهیزات و امکانات پایگاه امداد و نجات گفت: این پایگاه مجهز به اتاق عمل، آی سی یو و ... خواهد بود و مجهزترین درمانگاهی است که طراحی شده است و فضاهای خوبی برای کلاس های آموزشی در این پایگاه در نظر گرفته شده است.

مدیر مجتمع معادن زغال سنگ شهرستان طبس عنوان داشت: مجموعه خدماتی، سالن های ورزشی، خوابگاه از دیگر امکانات این پایگاه است که در نظر گرفته شده است و همه امکانات مطابق با معماری منطقه راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: ساختمان آتش نشانی با ۷۰۰ مترمربع مساحت در حال انجام است و فرآیند نیاز و تامین تجهیزات این مرکز در حال اجرا است و هنوز این هزینه برآورد نشده است.

هزینه 100 میلیاردی ایمیدرو در بهشت ذخایر زغال سنگ طبس

*تلاش ایمیدرو برای تامین زیرساخت های معدنی طبس

جوادیان با اشاره به سرمایه گذاری ایمیدرو در شهرستان طبس عنوان کرد: ایمیدرو از ابتدای دولت سیزدهم جهت سایر زیرساخت های معدنی شهرستان طبس اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تخصیص داده شده است.

مدیر مجتمع معادن زغال سنگ شهرستان طبس در ادامه گفت: یک معدن فول مکانیزه نیز توسط ایمیدرو در حال انجام است و بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده است و از ماه آینده فعالیت های زیرزمینی آن آغاز خواهد شد.

هزینه 100 میلیاردی ایمیدرو در بهشت ذخایر زغال سنگ طبس

*بهره برداری از جاده معادن طبس تا هفته دولت ۱۴۰۳

علی اکبر رحیمی-معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس- نیز در جمع راویان پیشرفت خراسان جنوبی اظهار داشت: راه اندازی و احداث پایگاه امداد و نجات از نظر وسعت و مساحت و امکانات در کشور نمونه ندارد و یکی از واجبات منطقه طبس بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: امیدواریم پایگاه امداد و نجات طی دهه مبارک فجر به بهره برداری برسد چرا که راه اندازی آن برای منطقه بسیار اهمیت دارد.

رحیمی با اشاره به بحث جاده معادن طبس گفت: این موضوع را در تهران پیگیری کردیم و ایمیدرو پای کار آمد و در گذشته احتمال هر حادثه ای در این جاده وجود داشت و بیش از ۲ هزار نفر در این جاده رفت و آمد دارند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس با بیان اینکه این موضوع بررسی شد و ایمیدرو بحث احداث جاده را بر عهده گرفت و از اوایل سال گذشته بحث مطالعاتی آن انجام شد و حدود یکسال می گذرد که عملیات اجرایی آن اجرا شده است، یادآور شد: این پروژه دو ساله است و امیدواریم طی هفته دولت ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

وی در ادامه بیان کرد: طول این جاده ۲۰ کیلومتر است و با افزایش سرمایه و نیرو در منطقه شاهد تردد نیروهای بیشتری خواهیم بود و برداشت زغال را توسعه خواهیم داد تا دولت از واردات زغال بی نیاز شود.

رحیمی با بیان اینکه برای افزایش تولید در معادن نیازمند تامین زیرساخت هایی هستیم، افزود: برق، خط انتقال آب، پایگاه امداد و نجات و جاده از مهم ترین زیرساخت هایی است که برای افزایش تولید باید تامین شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس عنوان داشت: بخش زیادی از این جاده خاکی بوده است و ایمیدور در این راستا هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته و در حال اجرا است و امیدواریم با تحقق این مطالبات و تامین زیرساخت ها، دغدغه های کارگران را کاهش دهیم.

کد خبر 1730518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha