عواقب خطرناک اعتیاد بین نوجوانان، جوانان و خانواده ها به درستی تبیین شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر عواقب بسیار خطرناک اعتیاد بین جوانان، نوجوانان و خانواده به درستی تبیین و آگاهی بخشی لازم صورت گیرد، موفقیت حاصل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سید علی احمدزاده عصر امروز در شورای مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد به مردمی سازی مبارزه با مواد مخدر به عنوان محوراصلی برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: مردمی سازی و توسعه مشارکت های مردمی می تواند محوراصلی برنامه های پیشگیرانه ستاد مبارزه با مواد مخدر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اعتیاد، پیامدهای بسیار مخاطره آفرین را برای جوامع مختلف داشته و دارد، گفت: اعتیاد از مهم‌ترین عوامل آسیب‌زای اجتماعی و موادمخدر یکی از عوامل بحران زا است که مردم را مورد تهدید قرار می دهد.

وی با بیان اینکه، اعتیاد موضوعی فوق‌العاده پیچیده، تهدیدزا و بحران‌زا برای خانواده‌ها و جامعه است، عنوان کرد: دو حوزه مقابله با عرضه و کاهش تقاضا می تواند در کنترل جریان اعتیاد موثر باشد. 

وی عنوان کرد با توجه به افزایش ترددها و ترانزیت مواد مخدر از استان های در کانون خط مقدم مبارزه با آن قرار گرفته ایم.

احمدزاده با بیان اینکه، مبارزه با موادمخدر یکی از شاخص های مورد توجه استان است، گفت در حوزه مقابله و برخورد با عرضه، ضربه به بنیان‌های قاچاقچیان موادمخدر و توزیع کنندگان از اولویت‌های این استان بوده و همچنان ادامه دارد. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه، تمرکز بر فعالیت های پیشگیری، توانمندسازی و آگاه‌سازی از برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت ستاد باشد تا افراد بیشتری از مردم گرفتار اعتیاد نشوند، افزود در امر پیشگیری از اعتیاد، نیاز به حساسیت و توجه آحاد جامعه دارد. 

وی رویکرد مشارکت اجتماعی را در حوزه مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم دانست و گفت: موفقیت زمانی است که حساسیت این موضوع و عواقب بسیار خطرناک اعتیاد بین جوانان، نوجوانان و خانواده به خوبی تبیین و آگاهی بخشی لازم صورت گرفته باشد.

احمدزاده خاطرنشان کرد که رویکرد مردمی سازی مقابله، پیشگیری و آگاهی بخشی بسیار تاثیر گذار بوده است. همه باید در برابر آسیب های اجتماعی حساسیت بالایی داشته باشیم تا به کنترل آن بینجامد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تمرکز برای انهدام باندهای توزیع مواد مخدر و برخورد قاطعانه با خرده فروشان تاکید کرد و اظهار داشت: معتادانی که مورد درمان قرارگرفته و سلامتیشان را باز می یابند پس از حرفه آموزی وارد بازار کار شوند تا بار دیگر به دام اعتیاد گرفتار نشوند.

وی با بیان اینکه تلاش ها بر این باشد که کانون های پخش و سرشبکه های توزیع مواد مخدر نابود شوند، ادامه داد: نیروی انتظامی باید با تمام توان با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر برخورد قاطع داشته باشد.

احمدزاده خواستار اختصاص منابع ملی از برنامه و بودجه استان برای حوزه مقابله با مواد مخدر شد و افزود: امکانات موجود در استان باید مورد بررسی قرار گیرد تا از نزدیک مشاهده شود که نیروهای خدوم این منطقه چگونه با امکانات کم در مقابل قاچاقچیان ایستادگی و مقابله می‌کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حوزه خانواده، حوزه بانوان برنامه داشته باشند و اعتباراتی که در این حوزه است در همین زمینه خرج شود بخصوص خانوادهای که با این پدیده شوم درگیر شدند.

وی در زمینه تکمیل آزمایشگاه فراجا از برنامه و بودجه استان خواست برای این موضوع اعتبار گذاشته تا هر چه سریعتر تکمیل شود.

احمدزاده با اشاره به موضوع پاسگاه بنستان گفت: تکمیل آن پاسگاه در اولویت قرار گیرد و به نام شهدای بنستان یا به اسم شهیدای مبارزه با مواد مخدر نامگذاری کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بحث مواد مخدر جدی گرفته شود و هرچه سریعتر تمام مناطق آلوده شهری و روستاها را با هماهنگی معاون سیاسی و نیروی انتظامی و سپاه شناسایی و خانواده آنها با تسهیلات اشتغال خانگی و افراد بیکار آن را در بخش خصوصی مشغول بکار کنند.

کد خبر 1730546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha