هجرت حضرت معصومه (س) توجه مردم را به امام عصر معطوف کرد

حجت‌الاسلام گرزین گفت: مهم‌ترین نتیجه حرکت حضرت معصومه (س) توجه دادن مردم نسبت به امام زمان آنان بود و اجازه نداد دستگاه استکبار و طاغوت نام امام رضا (ع) و آموزه‌های ایشان را از اذهان مردم پاک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین امروز (پنجشنبه 4 آبان) در همایش کنشگران و فعالان فرهنگی بانوان استان گلستان با رویکرد عفاف و حجاب با تسلیت وفات کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) اظهارکرد: حضرت معصومه (س) حرکتی مهم و تاریخ‌ساز را انجام داد و با اینکه ایران در آن زمان، جایگاه امنی برای ایشان نبود اما با غیرت دینی، دشمن‌شناسی، توکل، بصیرت و شجاعت بی‌نظیر تصمیم به هجرت از زادگاه خود گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: در روزگاری که دستگاه استکبار و طاغوت همه تلاش خود را بر این گذاشته بود تا یاد و نام و آموزه‌های امام رضا (ع) را از افکار و اذهان عمومی بزداید، حضرت معصومه (س) با آگاهی و بصیرت تاریخی، به سوی امام زمان خود حرکت کرد.

وی افزود: هدف حضرت معصومه (س) از به جان خریدن رنج سفر این بود تا توجه و اذهان مسلمین را نسبت به امام زمان خود معطوف کند.

حجت‌الاسلام گرزین خاطرنشان کرد: وقتی نیت خالص و برای خدا باشد، خداوند به آن نیت و حرکت برکت می‌دهد. به برکت قیامی که حضرت معصومه (س) به راه انداخت علمای بسیاری در قم مقدسه تربیت شدند که یکی از آنان سید روح الله خمینی است.

وی خطاب به دختران و زنان حاضر در این همایش گفت: حرکت‌ها و قیام فاطمی خود را دست کم نگیرید و مطمئن باشید که آثار خود را در این دنیا برجای خواهد گذاشت.

کد خبر 1730558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha