برخورد قاطع با متخلفین آرد و نان در آستارا

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی بر برخورد قاطع با متخلفین آرد و نان در بندر آستارا تاکید کرد و گفت: نان مناسب و در شان مردم شریف آستارا در اختیارشان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری‌ارومی در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان در ادامه مباحث تربیتی خود به صفت تواضع به عنوان یک خصلت پسندیده و در مقابل صفت رذیله تکبر اشاره کرد و افزود: تواضع موجب سربلندی و بالا رفتن جایگاه و درجه انسان شده و موجب خضوع جسم و خشوع قلب و رفتار در برابر خالق و مخلوق و خلق می‌شود.

خطیب نماز جمعه بندر آستارا به مناسبت روز 8 آبان، روز پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل رعایت مجموعه اقدامات پیشگیرانه جهت کاهش آسیب‌های احتمالی در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی است و غیر نظامی است که می‌تواند با یک برنامه‌ریزی ساده و مدیریت به خوبی انجام گیرد.

وی ضمن تقدیر از اقدامات انجام گرفته در شهرستان آستارا جهت آمادگی مقابله با هر گونه حادثه احتمالی، تصریح‌کرد: حادثه سیل اخیر به خوبی به ما نشان داد که نقاط قوت و ضعف ما چیست و چه کارهایی جهت بهبود هر چه بیشتر وضعیت کنون خود لازم داریم.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی یاد و خاطره شهید محمد حسین فهمیده را گرامی‌داشت و با تبریک روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی، گفت: نوجوانان عزیز ما باید بدانند؛ روزی امثال شهید فهمیده‌ها برای حفظ انقلاب و کشور اسلامی جان خود را تقدیم کردند و با ایثار و شهادت به عنوان رهبر و الگوی معرفی شدند.

امام جمعه بندر آستارا ادامه داد: اگر آن روز شهید فهمیده در سنگر دفاع از کشور تلاش و مجاهدت کرد، امروز هم وظیفه شما نوجوانان و دانش‌آموزان این است که با کسب علم و دانش و موفقیت در سنگری‌های علم و فناوری بتوانید آینده‌سازان و خدمتگزاران خوبی برای کشور و نظام جمهوری اسلامی باشید.

حجت‌الاسلام باقری‌‎ارومی با اشاره به اهمیت موضوع فلسطین و قیام جوانان مقاومت در کشورهای مختلف برای مقابله با رژیم جنایتکار صهیونیستی گفت: روزی کلمه «مقاومت» فقط با گروه‌های شیعه همچون بسیج، حزب‌الله، حشدالشعبی شناخته می‌شد ولی امروز به برکات عملیات طوفان الاقصی خون مقاومت در رگ‌های همه مسلمانان به خصوص جوانان اهل سنت جریان یافته است.

وی با تأکید بر ضرورت شناخت شبهه‌هایی که توسط صهیونیست‌ها در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر می‌شود،افزود: آنها برای مظلوم‌نمایی و تطهیر چهره جنایتکار خود حرف‌هایی را منتشر می‌کنند که در جوامع مختلف ایجاد سؤال و شبهه می‌کند.

خطیب نماز جمعه بندر آستارا ادامه داد: یکی از شبهه‌ها این است که می‌گویند: فلسطینی‌ها هم غیر نظامیان صهیونیست را به هلاکت رسانده‌اند، اولا باید گفت: این اسرائیل است که به سرزمین فلسطین تجاوز و آن را اشغال کرده و فلسطینی‌ها در حال دفاع و بازپس‌گیری سرزمین خود هستند، به علاوه یقینا در جریان جنگ و درگیری افراد غیر نظامی هم مورد آسیب قرار می‌گیرند ولی حماس و گروه‌های مقاومت فلسطینی هیچوقت یک مرکز غیرنظامی را مستقیم مورد هدف قرار نداده‌اند ولی صهیونیست‌ها مراکز غیر نظامی مانند بیمارستان و مدرسه را مورد هدف قرار داده‌اند.

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و بر قراری نظم و امنیت در شهرستان آستارا تقدیر و تشکر کرد و افزود: از مسئولین می‌خواهم همانطور که با برهم زنندگان نظم و امنیت برخورد می‌شود با متخلفین آرد و نان هم برخورد قاطع صورت گیرد تا نان مناسب و در شان مردم شریف آستارا در اختیارشان قرار گیرد.

کد خبر 1730646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha