فراخوان دانشگاه «الزیتونه» تونس برای پیوستن مسلمانان به جنگ علیه اسرائیل

دانشگاه الزیتونه در تونس از دانشجویان خود خواسته است از جهاد یا دفاع مقدس که توسط گروه مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)  علیه رژیم صهیونیستی انجام می شود، حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « europeanconservative»، دانشگاهی در تونس که به عنوان یکی از مراکز تاریخی اندیشه اسلامی شناخته می شود، از دانشجویان خود خواسته است از جهاد یا دفاع مقدس که توسط گروه مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)  علیه رژیم صهیونیستی انجام می شود، حمایت کنند.

دانشگاه «الزیتونه»، که در اوایل قرن هشتم هجری قمری تاسیس شده است بیانیه‌ای در فیس بوک درباره عملیات طوفان الاقصی منتشر کرد.

انتشار این سند به زبان عربی تا حد زیادی در رسانه های غربی مورد توجه قرار گرفت تا اینکه یک روزنامه ایتالیایی در این هفته گزارشی از آن منتشر کرد و بخش هایی از بیانیه را ترجمه کرد که مسلمانان را به جهاد دعوت می کند.

این دانشگاه اعلام کرده است که وظیفه همه مسلمانان است تا در مبارزه با اسرائیل شرکت کنند و این یک پیام روشن برای جامعه اسلامی و ارتش آن است.

در این بیانیه آمده است: حمایت از مبارزه جهادی در فلسطین یک وظیفه فردی برای همه مسلمانان است.

این بیانیه میی‌افزاید: ما از همه ائمه جماعات مساجد می‌خواهیم که وظیفه دینی خود را برای ایجاد وحدت میان صفوف مسلمانان در مقابل صهیونیست‌ها انجام دهند.

ابراهیم بن محمد الشیبی، وزیر امور مذهبی تونس نیز بیانیه ای منتشر کرد و اسرائیل را به عنوان یک باند صهیونیستی محکوم کرد و از همه مساجد تونس خواست تا از فلسطینی ها حمایت کنند.

او در این باره گفت: من از متولیان مساجد می خواهم که از همه مردم تونس دعوت کنند تا در کمپین های اهدای خون به نفع مردم فلسطین مشارکت کنند.

الشیبی افزود: هدف اصلی ما گفتمان دینی در مساجد برای برقراری عدالت و محکوم کردن بی عدالتی است.

کد خبر 1730693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha