جرائم ضد اسلامی در انگلیس دو برابر شد

پلیس انگلیس گزارش داد: جرایم ضد اسلامی و یهودی ستیزی در لندن در طول یک هفته اخیر دو برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجریده، داده‌های پلیس انگلیس حاکی از آن است که پس از حمله «طوفان الاقصی»، حوادث یهودی ستیزی و اسلام هراسی در طول یک هفته در لندن دو برابر شده است.

تنش‌ها در انگلیس و مکان‌های دیگر از زمان طوفان الاقصی و حمله اسرائیل به نوار غزه افزایش یافته است، به طوری که تظاهرات‌های متعدد در همبستگی با فلسطینی‌ها برگزار می شود و گروه‌های یهودی نیز در همبستگی با گروگان‌ها تجمع شبانه انجام می دهند.

«کایل گوردون» یکی از مسئولان پلیس لندن گفت: 408 مورد حادثه یهودی ستیزی تاکنون ثبت شده است که در سال گذشته در همین ماه این حوادث 28 مورد گزارش شده است. همچنین 174 جرم ناشی از انگیزه اسلام هراسی نیز رخ داده است که سال گذشته در همین ماه 65 مورد بوده است.

تعداد جرائم یهودی ستیزی و اسلام هراسی براساس داده‌های یک هفته جاری دو برابر شده است.

کایل به روزنامه نگاران گفت: همکاران من به برخورد با هرگونه جنایت ناشی از نفرت ادامه می دهند.

نزدیک به صد هزار معترض هفته گذشته در راهپیمایی همبستگی با فلسطین شرکت کردند که برخی از نمایندگان پارلمان انگلیس از پلیس انتقاد کرد که برخورد دقیق‌تری با آنها صورت نمی گیرد.

برهمین اساس، مارک رولی، رئیس پلیس لندن در نشستی با «سوئلا براورمن» وزیر کشور انگلیس گفت که نیاز به تغییر قوانین وجود دارد، اگر می خواهید دولت تدابیر قاطع تری اتخاذ کند.

کایل اعلام کرد: دو هزار نیروی پلیس در سراسر لندن برای برپایی راهپیمایی همبستگی با فلسطین که قرار است امروز شنبه ششم آبان برگزار شود، مستقر شدند.

کد خبر 1730713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha