تربیت، مهم ترین عامل شکل گیری شخصیت و هویت دانش آموزان است

عضو سازمان نظام روانشناسی کشور گفت: تربیت، مهم ترین عامل شکل گیری شخصیت و هویت دانش آموزان و مهم ترین هدف و وظیفه خدا و انبیا و دغدغه اصلی والدین و مربیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، «الهه دهقانی» در نشست اولیا و مربیان آموزشگاه شهیدان نوذریان در جمع والدین دانش آموزان گفت: بسیاری از والدین در برابر مشکلات فرزندان جبهه گیری می کنند یا به روش تربیتی خودشان برخورد می کنند علیرغم تجربیاتی که هر پدر و مادری از گذشته خود دارد این امر مسلم است که شیوه زندگی امروز مانند شیوه زندگی نسل قبل نیست زیرا نیازهای جامعه امروز با نیازهای جامعه نسل گذشته همانندی ندارد.

این روانشناس تربیتی در تایید سخنان خود افزود: حضرت امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند فرزندان خود را بر آن اساس که خود تربیت شده اید تربیت نکنید که آنان نسلی دیگر و برای زندگی در دورانی دیگرند.

رمز موفقیت، پایبندی به هدف در زندگی است و این هدف با تقویت روحیه خودباوری تحقق می یابد.

دهقانی ادامه داد: هدف از حضور دانش آموزان در مدرسه آموزش در کنار فراهم کردن روانی سالم است و این محیط با شرایط مذکور با همیاری و هم افزایی معلمان و مربیان و والدین میسر است.

عضو سازمان نظام روانشناسی کشور افزود: تربیت، مهم ترین عامل شکل گیری شخصیت و هویت افراد و مهم ترین هدف و وظیفه خدا و انبیا و دغدغه اصلی والدین و مربیان است.

تربیت، مهم ترین عامل شکل گیری شخصیت و هویت دانش آموزان و مهم ترین هدف و وظیفه خدا و انبیا  است.

دهقانی افزود: اولین و مهم ترین مربیان برای انتقال ارزش های اخلاقی، دینی و فرهنگی اعضای خانواده هستند؛ زیرا هر فرد، بیشترین و بهترین زمان آموزش خود را در آنجا می گذراند. قرآن هم به عنوان کتاب هدایت، به نقش خانواده توجه نموده است.

وی در ادامه اظهار داشت: بسیاری از فرزندان ما در مدارس علاوه بر مسائل آموزشی، مشکلات اخلاقی هم دارند. بی توجهی، بیش فعالی، پرخاشگری، اضطراب و ترس، لجبازی از جمله مشکلات شایع در مدارس است که نیاز به پیگیری های مشاوره ای دارد.

این مدرس و مشاور دانشگاه افزود: رمز موفقیت، پایبندی به هدف در زندگی است و این هدف با تقویت روحیه خودباوری در دانش آموزان تحقق می یابد.

اولین و مهم ترین مربیان برای انتقال ارزش های اخلاقی، دینی و فرهنگی اعضای خانواده هستند

الهه دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تحقیقات نشان می دهد که پیشرفت تحصیلی دانش آموزانی که والدین آن ها افرادی آگاه و آموزش دیده اند بیشتر است.


این مشاور با اشاره به اینکه همکاری والدین با معلمان و مدرسه سبب می شود فرزندان در مسیر درست قرار بگیرند، تصریح کرد: همکاری والدین در ایجاد مدرسه ای شاد اثرات فراوانی دارد از کمک در کتابخانه، برگزاری مراسم مختلف ملی و مذهبی، جشن ها، آموزش مهارت های زندگی، ابراز احساسات که همه این آموزش ها لازمه پرورش دانش آموزانی سالم است.

وی افزود: چه بسیار بچه های باهوش و تیزهوش که به علت استرس و مشکلات روحی در تحصیل موفق نیستند و چه بسیار افراد تحصیل کرده ای که به خاطر عدم کسب مهارت های لازم و عدم توجه به مشکلات در دوران کودکی و نوجوانی، در زندگی مشترک هم موفق نیستند.

کد خبر 1730732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha