رعایت شئونات اسلامی منجر به کاهش آسیب های اجتماعی می شود

حجت الاسلام حمید بامری گذراندن دوره های احکام برای بانوان آرایشگر را امری ضروری و لازم برشمرد و خاطرنشان کرد: رعایت شئونات اسلامی در هر صنفی قطعا کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۶ آبان ماه) نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنبرآباد با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان و با دستور کار قرار دادن عفاف و حجاب برگزار شد.

حجت الاسلام حمید بامری در این نشست، فرهنگ عمومی را روح و کالبد هر جامعه ای دانست و گفت: همه ما در قبال فرهنگ کشور و فرهنگ عمومی جامعه وظیفه قانونی و شرعی داریم.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان عنبرآباد افزود: همه ما موظفیم به جریان عمومی فرهنگ جامعه توجه جدی داشته باشیم و ببینیم کجا داریم می رویم، چه دارد اتفاق می افتد، چه چیزی در انتظار ما است؛ اگر چنان چه مزاحمت هایی وجود دارد، آن ها را برطرف کنیم، دغدغه داشته باشیم فرهنگ، اساس کار ماست در واقع فرهنگ با همه  شعب آن،  روح کالبد هر جامعه است.

وی با اشاره به این که جلسات شورای فرهنگ عمومی موضوع محور برگزار می شوند، ابراز کرد: اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی نیازمند همکاری و هم افزایی مسئولان شهرستان و اعضای این شورا است.

حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: جلسات شورای فرهنگ عمومی باید به سمت و سویی برود که خروجی آن یک کار کارشناسی در جهت رفع دغدغه های فرهنگی شهرستان باشد.

امام جمعه عنبرآباد با تاکید بر لزوم حفظ عفاف و حجاب در بین اقشار مختلف جامعه، تصریح کرد: می طلبد کارگروه عفاف و حجاب برای صنف آرایشگران تشکیل شود.

وی اظهار کرد: این کارگروه باید کارگاه های آموزشی با رویکرد آگاهی بخشی حد و حدود شرعی به بانوان آرایشگر را برگزار کند.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه دوره های فقه بازار باید با جدیت بیشتر دنبال شود، تصریح کرد: فقه بازار کارگاهی و کاربردی پیش برود و همه صنوف موظف به در شرکت در این کارگاه ها شوند.

خطیب جمعه عنبرآباد گذراندن دوره های احکام برای بانوان آرایشگر را امری ضروری و لازم برشمرد و خاطرنشان کرد: رعایت شئونات اسلامی در هر صنفی قطعا کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: می طلبد جهت اعتلای فرهنگ عمومی، هسته فرهنگی روستاها با همراهی و همکاری بسیج، طلاب، دهیاران و مراکز بهداشت تشکیل شود.

کد خبر 1730744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha