گلایه آیت الله عبادی از عدم هزینه کرد صحیح یک درصد اعتبارات فرهنگی

آیت الله عبادی گفت: در برنامه و بودجه‌ها یک درصد مشخص است که باید خرج امور فرهنگی به نحو صحیح شود اما غالبا گزارش‌ها می‌رسد که یا اختصاص داده نمی‌شود یا در جاهای بی‌فرهنگ مصرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۶ آبان) در دیدار با رئیس و جمعی از کارکنان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: مسئولیت شما در چارچوبی که تعریف می‌شود وقتی درست انجام شود از مصدایق اجرای عدالت است که اساس قانون اساسی ما بر عدالت استوار است و اگر آسیبی هم وارد شود طبعا بر این مسئله اساسی وارد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسات جنوبی در ادامه افزود: مسئله مدیریت، برنامه و بودجه از مواردی است که تاثیر آن به همه جامعه سرازیر می‌شود.

وی بیان کرد: در انواع آمار و ارقام‌ها و اعتبارات و هزینه‌ها ملاحظه می‌کنید که برخی از عناصر جامعه بسیار برای دولت پرهزینه هستند و تقلب، دزدی، جعل و ... می‌کنند و ابزار برای دشمن قرار می‌گیرد که اینها برای هر جامعه‌ای آدم‌های پرهزینه هستند از سوی دیگر همواره نفع آنان به جامعه می‌رسد اما هیچ هزینه‌ای برای دلت ایجاد نمی‌کنند.

آیت الله عبادی گفت: انسان در خلقت موجود فرهنگی آفریده شده است و آدم‌های بی‌فرهنگ برای ملت و دولت خود پرهزینه هستند اما آدم‌های بافرهنگ که فرهنگ اصیل انسانی دارند نیاز به پلیس و سند ندارد و پشتوانه و ستون فقرات برای جامعه است.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: در برنامه و بودجه‌ها یک درصد مشخص است که باید خرج امور فرهنگی به نحو صحیح شود اما غالبا گزارش‌ها می‌رسد که یا اختصاص داده نمی‌شود یا در جاهای بی‌فرهنگ مصرف می‌شود؛ لذا باید برای چنین مسائلی برنامه داشته باشیم که این بودجه اختصاص یابد و با نظارت به درستی مصرف شود.

وی گفت: برای اینکه مشکلات جامعه و دولت‌ها حل شود خیلی مناسب است که در مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ابتدا فرهنگ را در اولویت قرار دهند اگر این مهم درست شد، بقیه امور درست خواهد شد.

کد خبر 1730759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha