مرحله کشوری بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت در زنجان کلید خورد

مراسم افتتاحیه بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت با حضور ۲۵۰ شرکت کننده از سراسر کشور در چهار رشته رباتیک، آشپزی، شیرینی پزی و طراحی مد لباس امروز در زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان در این مراسم از برگزاری مرحله کشوری بیست و یکمین دوره مسابقه ملی مهارت به میزبانی زنجان خبر داد و گفت: مسابقات طراحی مد و لباس به میزبانی شرکت بخش خصوصی برگزار می‌شود.

محمدرضا انصاری به استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی استان در این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: زنجان میزبان کشوری چهار رشته طراحی مد و لباس، رباتیک، شیرینی پزی و آشپزی است و تیم‌های منتخب این مسابقات به مرحله جهانی معرفی خواهند شد.

به گفته وی، طبق قوانین مسابقات، برخورداری از تسهیلات بانکی، استفاده از نخبگان مهارتی در بنگاه‌های اقتصادی و معرفی به عنوان نخبه مهارتی در کشور از مزایای آزمون‌های ملی مهارت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با یادآوری اینکه برگزاری مسابقات ملی مهارت در کشور ما سابقه تاریخی ۴۵ ساله دارد، تصریح کرد: برگزاری مستمر آن در کشور منجر به کاهش سطح اختلاف مسابقات ملی با مسابقات جهانی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان هم در این مراسم با تأکید بر افزایش و توسعه مهارت‌های فردی، گفت: این امر در بحث توانمندسازی افراد و افزایش بهره‌وری اهمیت زیادی دارد و توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران و به ویژه شتاب دهی به فرایند تولید امری حیاتی است.

طیب جعفری گفت: آموزشهای فنی و حرفه ای تلفیقی از علم، فن و هنر است و نقش بسیار مهمی در تامین نیروی انسانی کارآمد ایفا می‌کند.

کد خبر 1730762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha