راهبران آموزشی و تربیتی بازوان توانمند کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی و تربیتی 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:راهبران آموزش و تربیتی نقش تحولی در آموزش و پرورش را دارند و بازوان توانمند کیفیت بخشی به برنامه های آموزشی و تربیتی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، جلال رحیمی بیدک امروز در نشست با مدیران و راهبران آموزشی و تربیتی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه راهبری و نظارت بر مدارس ابتدایی روستاها نقش مهمی در بهبود کیفیت فرایند آموزشی و تربیتی دارد، گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تامین سلامت و آموزش وهمچنین فراهم کردن فرصت های تعلیم و تربیت برای همه کودکان لازم التعلیم به عنوان یک ماموریت اصلی تعریف شده است.

وی به اهداف فلسفه وجودی کار راهبران آموزشی در مناطق روستایی نیز اشاره کرد و افزود: ارتقای کیفی امور آموزشی و پرورشی در روستاها،ارتقای مهارت حرفه ای معلمان آموزش ابتدایی ،کاهش فاصله سطح علمی دانش آموزان روستایی نسبت به سایر مناطق و شهرها از مهمترین  اهداف حوزه کاری راهبران آموزشی در استان است.

رحیمی بیدک خواستار ادامه روند نظارت بر عملکرد و فعالیت های آموزشی و تربیتی مدارس توسط راهبران شد و گفت:انعکاس سریع و به موقع نقاط ضعف و قوت پیش روی مدارس به مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق موجب تقویت بیش از پیش نقاط قوت و تصمیم گیری و برنامه ریزی درست برای رفع نقاط ضعف در اسرع وقت می شود.

 وی راهبران آموزشی را مجریان طرح های آموزشی،تربیتی و فرهنگی در مدارس ابتدایی دانست و افزود: مهمترین افرادی که می توانند چالش های مرتبط پیش روی مسائل آموزشی و تربیتی را حل کنند بی شک خود راهبران آموزشی هستند. 

جلال رحیمی بیدک گفت:راهبران آموزشی به عنوان بازوی اصلی و واسط بین سیاست گذاران آموزش و پرورش و مدارس ابتدایی هستند که باید بیشترین میزان دانش افزایی را داشته باشند.

جان طلا رخشان رئیس اداره‌ی دوره دوم آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان هم ضمن تشریح عملکرد راهبران آموزشی وتربیتی بر اهمیت کار ارکان مدرسه همچون، شورای مدرسه، شورای دانش آموزی، انجمن اولیا و مربیان و دیگر اجزای فعال در فضای مدرسه برای ارتقا کیفیت بخشی به فعالیت های آموزش،تربیتی و فرهنگی تاکید کرد.

درویش پور، رئیس اداره‌ دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز برگزاری چنین نشست ها و کارگاه های آموزشی را زمینه ساز تبادل افکار،اندیشه ها و پیشنهادات سازنده برای مرتفع کردن چالش های پیش روی حوزه آموزش ابتدایی دانست و گفت: این نشست ها علاوه بر این می‌تواند ضمن ایجاد حس همدلی، زمینه احساس مسئولیت بیش از پیش راهبران آموزشی را در پی داشته باشد.

بهنام مجیدیان فرد، رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: آنچه که در سطوح مختلف دستگاه تعلیم و تربیت اتفاق می افتد بسته به نوع نگاه، اندیشه معلم و مدیر در فضای مدرسه دارد که اگر خوب مدیریت شوند تحول و تغییر رو به جلو و تعالی دانش آموزان را به دنبال دارد.

کد خبر 1730770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha