۳۷ نفر از حوزه انتخابیه آستارا برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند

شهاب‌زاده گفت: ۳۷ نفر به صورت قطعی از حوزه انتخابیه بندر آستارا برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، محمدرضا شهاب‌زاده امروز(شنبه، ۶ آبان) در نشست با خبرنگاران این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد به پایان زمان ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: در فرایند پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۵۳ نفر از حوزه انتخابیه آستارا کاندید شده بودند.

فرماندار بندر آستارا با بیان‌اینکه ثبت‌نام نهایی از داوطلبین دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح ۲۷ مهر آغاز و تا ساعت ۱۸ عصر روز سوم آبان ماه ادامه داشت، تصریح‌کرد: در این مدت ۳۷ نفر به صورت قطعی ثبت‌نام نهایی را انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد افراد ثبت‌نام کننده، ۳۵ نفر مرد و ۲ نفر زن هستند، تصریح‌کرد: در دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴۲ نفر در آستارا ثبت‌نام کرده بودند.

شهاب‌زاده با بیان‌اینکه مسن‌ترین فرد ثبت‌نام کننده در انتخابات ۶۵ ساله و جوان‌ترین فرد ثبت‌نام کرده، ۳۵ سال سن دارد، گفت: داوطلبین ثبت‌نام کننده، ۲۰ نفر کمتر از ۵۰ سال و ۱۷ نفر بیشتر از ۵۰ سال سن دارند.

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر آستارا با اشاره به اینکه یک نفر از داوطلبان مدرک کارشناسی دارد و ۲۹ نفر کارشناسی ارشد و ۷ نفر نیز دارای مدرک تحصیلی دکتری هستند، ادامه داد: ۲۶ نفر از کاندیداها، دارای سابقه ایثارگری و ۱۱ نفر نیز بدون سابقه ایثارگری هستند.

وی از آغاز فرآیند احراز صلاحیت داوطلبین توسط هیئت‌های اجرایی خبر داد و گفت: استعلام از مراجع پنج‌گانه و ارائه نتایج به هیئت‌های نظارت تا ۱۹ آبان ماه سال جاری ادامه می‌یابد.

شهاب‌زاده با بیان‌اینکه تلاش ما بر این است انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری در شهرستان آستارا برگزار شود، اضافه‌کرد: مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت اصول مهم در انتخابات است.

فرماندار بندر آستارا با اشاره به ثبت‌نام برخی از نمایندگان ادوار مجلس این شهرستان برای رقابت انتخاباتی، اظهارکرد: امیدواریم داوطلبان با شیوه های قانونی و در زمان مشخص شده قانونی تبلیغات انتخاباتی خود را انجام دهند.

شهاب‌زاده با بیان‌اینکه دست‌اندرکاران انتخابات در بندر آستارا برای مقابله و برخورد با هر گونه خرید و فروش آرا در زمان انتخابات عزم جدی دارند، گفت: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود و شهرستان آستارا در خانه ملت یک کرسی دارد.

کد خبر 1730805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha