چشم روشنی برق به سرمایه گذاران در طبس

پست ۱۳۲ کیلوواتی دیهوک، یکی از پروژه های مهم خراسان جنوبی است؛ جایی که چشم روشنی حوزه صنعت و معدن شهرستان طبس شده است و چراغ پرفروغی را پیش پای سرمایه گذاران روشن کرده است.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی؛زینب روحانی مقدم- زینب رمضانی: خراسان جنوبی یکی از استان هایی است که در گذشته محرومیت در آن بسیار به چشم می خورد اما طی دو سال اخیر با روی آمدن دولت سیزدهم شاهد رونق و توسعه و آبادانی و پیشرفت این استان کویری و مرزی هستیم.

توسعه و پیشرفت هر استان و شهری نیازمند به تامین زیرساخت های لازم از جمله آب و برق و گاز است که به لطف خدا جشن گازرسانی در این استان برگزار شد.اما برق یکی از مهم ترین نیازهای صنایع و سرمایه گذاران و سایر بخش های توسعه استان خراسان جنوبی است که هر میزان تقویت و گسترش پیدا کند قطعا مشکل برق پایدار مردم و صنایع حل می شود و دغدغه ای در این زمینه نخواهد داشت.

یکی از پروژه های مهمی که در حوزه برق خراسان جنوبی اجرا شده است می توان به پروژه پست ۱۳۲ کیلوواتی دیهوک اشاره کرد جایی که می تواند چشم روشنی برای صنعت و معدن این منطقه باشد و چراغ روشنی برای حضور سرمایه گذاران در این منطقه است.

راویان پیشرفت خراسان جنوبی در اولین حضور و سفر خود به شهرستان طبس در منطقه دیهوک و این پروژه مهم حضور یافتند تا با مزایا و برکات این طرح بیشتر آشنا شوند و به تبیین اهداف مهم و تاثیرات آن در منطقه بپردازند.

چشم روشنی برق به سرمایه گذاران در طبس

*پوشاندن جامه عمل به مطالبه ۱۰ ساله مردم دیهوک

حسین ابراهیم آبادی-مدیر امور انتقال نیروی برق خراسان جنوبی- در جمع راویان پیشرفت خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از پروژه ۱۳۲ کیلوولت دیهوک اظهار داشت: اهداف بسیاری جهت اجرای این پروژه دنبال شده و مهم ترین آن تامین برق پایدار منطقه دیهوک است.

وی در ادامه گفت: بیش از ۱۰ سال است که مردم منطقه جهت تامین برق پایدار درخواست راه اندازی و احداث این پُست را داشته اند چرا که دیهوک حدود ۷۰ کیلومتر با شهرستان طبس فاصله دارد.

ابراهیم آبادی در خصوص دیگر اهداف پروژه ۱۳۲ کیلووات دیهوک عنوان کرد: از جمله دیگر اهداف این پروژه می توان به توسعه صنایع و تامین زیرساخت های آن اشاره کرد و سرمایه گذاران این منطقه خواستار تامین برق پایدار بودند.

مدیر امور انتقال نیروی برق خراسان جنوبی ادامه داد: عملیات اجرایی این پروژه از اوایل سال گذشته آغاز شد و با پیگیری های استان و مسئولان شاهد شروع با قدرت این پروژه بودیم و در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید.

چشم روشنی برق به سرمایه گذاران در طبس

*توسعه صنایع مهم ترین هدف اجرای پروژه ۱۳۲ کیلووات دیهوک

وی با بیان اینکه پروژه ۱۳۲ کیلووات دیهوک با ظرفیت ۱۵ مگاوات آمپر اجرا شده است، افزود: برای این پروژه اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه شده و دارای یک خط انتقال و یک پست فوق توزیع است.

ابراهیم آبادی در ادامه گفت: خط انتقال آن حدود ۷۵ کیومتر طول دارد که از طبس تا دیهوک است و در مقصد توسط پست فوق توزیع ولت های ۱۳۲ به ۲۰ کیلووات تبدیل می شود و در اختیار مردم و صنایع قرار می گیرد.

مدیر امور انتقال نیروی برق خراسان جنوبی عنوان کرد: یکی از اهداف اصلی این منطقه بحث توسعه صنایع است که قبل از اجرای این پروژه امکان توسعه آن وجود نداشت با تامین برق پایدار در منطقه امکان توسعه فراهم شده است و حتی می توانند در زمینه نیروگاه خورشیدی در این منطقه سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: زیرساخت توسعه در این منطقه وجود دارد و اگر صنعتی بیاید تا سال های آینده هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

چشم روشنی برق به سرمایه گذاران در طبس

*تلاش برای تامین برق پایدار مردم منطقه نایبند

ابراهیم آبادی با بیان اینکه برخی از مناطق بخش دیهوک هنوز به شبکه متصل نیستند، افزود: این مناطق هنوز برق ناپایدار دارند از جمله می توان به منطقه نایبند اشاره کرد که برق آن به صورت جزیره ای تامین می شود و برق مطمئنی ندارد.

مدیر امور انتقال نیروی برق خراسان جنوبی در ادامه گفت: اکنون که پست ۱۳۲ کیلوواتی دیهوک اجرا شده امکان اتصال آن فراهم شده است در صورتی که شبکه پایین دست آن اجرایی و تکمیل شود و پیگیری این موضوع در دستور کار است.

وی بیان کرد: ۷۰ درصد از این شبکه اجرا شده است که امیدواریم هر چه سریع تر به بهره برداری برسد تا شاهد فراهم شدن برق پایدار برای مردم منطقه نایبند باشیم.

*برکات پست ۱۳۲ کیلوواتی دیهوک

ابراهیم آبادی با بیان اینکه ۱۰ نفر به صورت مستقیم در پُست ۱۳۲ کیلوواتی دیهوک مشغول به کار هستند، افزود: اشتغال غیرمستقیم آن وابسته به صنایعی است که در این منطقه ایجاد خواهد شد که زیرساخت اصلی آنان برق است.

مدیر امور انتقال نیروی برق خراسان جنوبی در ادامه گفت: امکان توسعه این پروژه فراهم است و می توانیم تا ۳۰ مگاوات آمپر افزایش دهیم که البته به رشد بار بستگی دارد و سرمایه گذاران بدانند که در این منطقه مشکل برق وجود ندارد.

وی عنوان داشت: از سال گذشته تاکنون مردم منطقه برکات آن را احساس کرده اند و ضعف های آن برطرف شده و تجهیزات برقی آنان با افت فشار مواجه نشده است در حالی که در گذشته این مشکل وجود داشت.

ابراهیم آبادی ادامه داد: هیچ مانعی برای تامین برق صنایع در این منطقه وجود ندارد و طی دو سال اخیر در منطقه خراسان تحول و جهش خوبی در حوزه برق منطقه ای اتفاق افتاده است.

مدیر امور انتقال نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه ارتقای پست ۴۰۰ کیلوواتی گلشن در دستور کار است، افزود: تا پایان سال آینده و یا هفته دولت این پروژه به بهره برداری خواهد رسید و از سال ۹۲ این پروژه در دستور کار بوده اما هنوز ناقص است.

وی در پایان بیان کرد: طی یکسال اخیر بیش از ۸۰ درصد پروژه های برق در حال انجام در خراسان جنوبی در حوزه صنعت است و به دنبال تامین زیرساخت های لازم صنعت استان هستیم.

کد خبر 1730879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha