امربه معروف و نهی از منکر کارآمدترین شیوه اصلاح نظام اجتماعی است

حجت الاسلام خانی امربه معروف و نهی از منکر را کارآمدترین شیوه اصلاح نظام اجتماعی عنوان کرد و گفت: ترک این واجب گناهی نابخشودنی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام محمدیوسف خانی، امروز(۷آبان)، در آئین تجلیل از آمرین به معروف و ناهیان از منکر شهرستان دلفان که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهارداشت: امربه معروف ونهی ازمنکر کارآمدترین شیوه اصلاح نظام اجتماعی است.

امام جمعه دلفان امربه معروف و نهی از منکر را وظیفه ای همگانی خواند و افزود: ترک آن به هر بهانه غیر شرعی گناهی نابخشودنی است.

وی با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر چتر حمایتی تمام قوانین اجتماعی و روابط حاکم بر جامعه است، گفت: آمرین به معروف و ناهیان از منکر با گذراندن دوره های آموزشی می توانند در این عرصه به خوبی ایفای نقش کنند.

حجت الاسلام خانی اظهارکرد: بروکراسی را که انتظارداریم جایگاه احساس مسئولیت مردم و نظارت اجتماعی را پر کند و همه چیز با سیستم قضایی و انتظامی حل شود و به تبع آن امر به معروف و نهی از منکر که کارآمدترین شیوه اصلاح نظام اجتماعی است ترک شود، بزرگترین اشتباه است.

وی تأکید کرد: امربه معروف و نهی از منکر باید به موقع انجام شود و با ترویج ارزش ها جلوی رواج ناهنجاری ها در جامعه گرفته شود.

کد خبر 1730908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha