عنوان خادم افتخاری حرم شاهچراغ(ع) به کارگردان فیلم «اخت الرضا» اهدا شد

عنوان خادم افتخاری آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) به کارگردان فیلم «اخت الرضا» اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، در مراسم گردهمایی دختران شهر راز که همزمان با وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد، فیلم «اخت الرضا» نیز به اکران در آمد.

در این مراسم که با حضور کارگردان این اثر همراه بود، عنوان خادم افتخاری آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه‌السلام به مجتبی طباطبایی اهدا شد.

گفتنی است «اخت الرضا» به کارگردانی سید مجتبی طباطبایی جدیدترین فیلم سازمان سینمایی سوره است که سفر حضرت معصومه (س) از مدینه به قم را روایت می‌کند.

سبک فیلم «اخت الرضا» «داستانی سینمایی» است و با یک شیب اندک به سمت «مستند داستانی» متمایل شده است؛ از این رو سعی شده در این فیلم از عنصر تخیل کمتر استفاده شود و فضاسازی و شخصیت‌پردازی با محوریت مستندات تاریخی و اتفاقاتی که به وقوع پیوسته، صورت گیرد.

فیلم‌نامه «اخت الرضا» با بیش از چهار سال پژوهش و با نظارت آیت‌الله احمد عابدی و عبدالرحیم حجتی و تحت اشراف محققان تاریخ اسلام و مشاوران متخصص این امر نوشته شده است و بعد از تحقیقات اولیه فیلم‌نامه تحت‌نظر آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و با مشارکت عتبه حسینی به رشته نگارش درآمده است.

کد خبر 1730983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha