اصل فرهنگ حجاب و عفاف باید از مدارس آغاز شود

عتیق زاده بر ضرورت تهیه پارچه‌های مرغوب، زیبا، مقاوم برای دانش آموزان، دانشجویان و حتی مربیان برای دوخت لباس فرم مدرسه، گفت: اصل فرهنگ و عفاف و حجاب ما از مدارس باید شروع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، عتیق زاده، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک در آیین افتتاح نمایشگاه "لباس فرم مدارس" که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ،اداره کل آموزش و پرورش استان و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه در زنجان نزدیک به ۴۰۰ مدارس وجود دارد که با فراخوانی که منتشر شد ۱۰۵ مدرسه با ما به تفاهم رسیدند، گفت: چگونگی مدل پارچه، قیمت و تحویل به موقع مواردی است که در برپایی نمایشگاه لباس فرم مدارس در سال آینده مورد تاکید خواهد بود.

عتیق زاده بر ضرورت تهیه پارچه‌های مرغوب، زیبا، مقاوم برای دانش آموزان، دانشجویان و حتی مربیان برای دوخت لباس فرم مدرسه، گفت: اصل فرهنگ و عفاف و حجاب ما از مدارس باید شروع شود چرا که این مهم از پشت میز مدارس آغاز می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تا زمانی که تلفیق بین صنعت و علم باشد می‌توانیم آثار خروجی را زیبا ببینیم، افزود: تلفیق علم و صنعت با آثار خروجی مرغوب همراه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در سخنانی اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف تاثیر گذاری لباس فرم مدارس در روحیه دانش آموزان و ارتباط بین دوزندگان و طراحان برگزار می شود.

وی به برگزاری جلسات متعددی  در راستای بهتر شدن این مهم اشاره کرد و اظهار کرد: امید داریم که این نمایشگاه هر ساله برپا شود و برای سال بعد با تنوع بیشتری در خدمت دانش‌آموزان باشیم.

در ادامه فریبا عزیزی، طراح و تولید کننده پوشاک، عضو هیئت انجمن طراحان مد و لباس زنجان و مدیر موسسه دورا با بیان اینکه برای اولین بار با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، این نمایشگاه تشکیل شد، افزود: جمع آوری تمامی لباس‌های فرم مدارس از ناحیه ۱ و ۲ انجام شد تا دراین نمایشگاه برای ارائه به دانش آموزان و دانشجوها و معلمان چیده شود.

وی اذعان داشت: کادر اجرایی مدارس می‌توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند تا ما با بازخوردی که از دانش آموزان و کادر مدارس می‌گیریم به نسبت اینکه بچه‌ها ۸ ماه این لباس‌ها را می‌پوشند باید احساس راحتی داشته باشند، نتایجی را حاصل کنیم.

در این نمایشگاه حدود ۷۰ دست لباس فرم که ۲۸ دست لباس پسرانه و ۴۳ دست لباس دخترانه در مقاطع ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه از نواحی ۱ و ۲ اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با هدف تعامل بین طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس و همچنین ایجاد رقابت سالم و سازنده بین طراحان و تولیدکنندگان و تولید لباس‌های فاخر در این حوزه با قیمت مناسب به معرض نمایش گذاشته شده است.

کد خبر 1731022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha