۱۶۲ مدرسه بزرگ خراسان جنوبی فاقد فضای مناسب برای اقامه نماز جماعت

موسوی‌نژاد با بیان اینکه در سطح استان ۱۶۲ مدرسه بزرگ فاقد فضای مناسب برای اقامه نماز جماعت هستند، گفت: هنوز بخش قابل توجهی از امامان جماعتی که در مدارس اقامه نماز دارند، همکاران فرهنگی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سیدعلیرضا موسوی‌نژاد امروز (۸ آبان) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: اجتماع تشکل‌های دانش‌آموزی و همچنین گردهمایی مدیران، معاونین و مشاوران به منظور تبیین برنامه‌های فراگیر پرورشی عصر امروز در بیرجند برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه گفت: حضور در جمع تشکل‌های دانش‌آموزی شهرستان طبس هم برای فردا برنامه‌ریزی شده است.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه سال تحصیلی جدید را با آرامش خوبی آغاز کردیم، افزود: مشکل نیروی انسانی را با تدابیر اندیشیده شده و خرید خدمات آموزشی توانستیم از ابتدای آبان‌ماه حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون در سطح استان مشکل کمبود نیروی انسانی به شکل خاص نداریم، افزود: اما در حوزه پرورشی که پیشانی فعالیت‌های آن بحث نماز و فعالیت‌های قرآن و عترت است در شورای اقامه نماز استان هم مطرح شد که اکنون حدود ۸۴۷ اقامه نماز جماعت را مدارس استان داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: هنوز بخش قابل توجهی از امامان جماعتی که در مدارس اقامه نماز دارند، همکاران فرهنگی هستند.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه در سطح استان ۱۶۲ مدرسه بزرگ داریم که فاقد فضای مناسب برای اقامه نماز جماعت هستند، تصریح کرد: اگرچه ساخت و ساز نمازخانه‌های مدارسی هم که انجام شده تناسبی بین فضای نمازخانه به نسبت دانش‌آموزی رعایت نشده است و دانش‌آموزان مجبور هستند نوبتی برای اقامه نماز حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به انجام فعالیت‌های پرورشی و تربیتی در سال جاری، گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی بتوانیم در قسمت‌های متعدد حوزه معاونت پرورشی در سطح کشور بدرخشیم.

کد خبر 1731024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha