مردم شهرکیسومو درکنیا به طرفداری ازمردم فلسطین تظاهرات برگزار کردند

شهر کیسومو شاهد تظاهرات قابل توجهی در حمایت از فلسطین بود که در آن ساکنان مسلمان به خیابان‌ها آمدند تا همبستگی خود را با فلسطینی‌ها اعلام کنند و ادامه حملات اسرائیل به غزه را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  از کنیا جمعیت زیادی از معترضان ، خیابان های کیسومو را پر کردند و تظاهراتی که از صبح آغاز شد، در قلب شهر ادامه یافت.

هفته گذشته مسلمانان مومباسا نیز برای نشان دادن همبستگی خود با مردم فلسطین تظاهرات و پیاده روی مسالمت آمیز برگزار نمودند.

در جریان تظاهراتی که از خیابان موی شروع و به استادیوم ماکادارا ختم شد، جریان عادی ترافیک مختل شد. معترضان پرچم ها و بنرهای فلسطینی را با عبارت «فلسطین آزاد» به اهتزاز درآوردند.

در جریان تظاهرات در کیسومو، شرکت کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که در آن پیام هایی مانند «بمباران غزه را متوقف کنید»، «اسراییل دولت آپارتاید را متوقف کنید» و «از رودخانه تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد» در دست داشتند، در حالی که پرچم فلسطین به طور برجسته به نمایش درآمده بود. این تجمع توسط مسلمانان کیسومو و با همکاری مرکز عدالت اجتماعی وینام برگزار شد. معترضان و سخنرانان نگرانی های خود را در مورد درگیری های جاری در خاورمیانه ابراز کردند و خواستار آتش بس در نوار غزه شدند.

آنها همچنین از جامعه بین المللی خواستند تا تضمین کند که حقوق فلسطینیان در درگیری های جاری رعایت می شود.

  معترضان به رهبری معاون امام مسجد کیسومو جامیا، شیخ سلیم عیسی، بر اهمیت افزایش آگاهی و دعوت به صلح و عدالت برای مردم فلسطین تأکید کردند. شیخ عیسی می‌گوید: «برای دهه‌ها، مردم فلسطین رنج، خشونت و بی‌عدالتی عظیمی را متحمل شده‌اند.

  این وظیفه اخلاقی ماست که صدای خود را بلند کرده و خواستار راه حلی عادلانه و پایدار برای این درگیری طولانی مدت باشیم.

مریم عابد، عضو مجلس شهرستان کیسومو خطاب به راهپیمایان گفت: جهان باید رهبران عرب را به دلیل سکوت محسوس آنها در بحبوحه جنگ محکوم کند و از مردم کشورهای عربی خواست تا در این لحظه سخت از فلسطینیان حمایت کنند.

فاتوما وامبوی از مرکز عدالت اجتماعی وینام در سخنان خود، آمریکا را متهم کرد که اسرائیل را به سمت درگیری با فلسطین سوق می دهد و تاکید کرد که افراد بی گناه از جمله افراد مسن، زنان و کودکان از هر دو طرف رنج می برند.

کد خبر 1731128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha