اخبار کوتاه مذهبی استان فارس

«حمایت ۵ و نیم میلیارد تومانی ارشاد از مؤسسات قرآنی فارس»، «کمک ۱۰ میلیاردی نیک‌اندیشان لارستان به مردم غزه»، «تجمع یهودیان شیراز علیه جنایات رژیم صهیونیستی» و... اخبار کوتاه مذهبی استان فارس را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، همزمان با نقاط مختلف کشورمان تجمع یهودیان شیراز علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه برگزار شد.

در این تجمع بر این نکته تأکید شد که حساب یهودی‌ها از صهیونیست‌ها جداست.

آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآن از یکدیگر تفکیک شوند

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه باید آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآن از یکدیگر تفکیک شوند، گفت: این مسئله مانند ورزش است که ورزش همگانی و قهرمانی داریم و به هر دو عرصه هم نیاز داریم لذا در زمینه آموزش همگانی قرآن باید هدف داشته باشیم و ببینیم در کجا باید سرمایه‌گذاری کنیم.

حمایت ۵ و نیم میلیارد تومانی ارشاد از مؤسسات قرآنی فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، ۴ آبان‌ماه در نشست هم‌اندیشی جامعه قرآنی شیراز با بیان اینکه تلاش کردیم در حد وسع خود حمایتی از فعالیت‌های قرآنی داشته باشیم، گفت: در سال گذشته از محل اعتبارات ملی، قریب ۵ و نیم میلیارد تومان از مؤسسات قرآنی استان فارس حمایت شد که موضوعات آن‌ها متعدد بوده است.

وی با بیان اینکه همچنین دوره‌های تخصصی بشری برای آموزش مربیان قرآنی در شیراز و چند شهرستان استان فارس را برگزار کردیم، افزود: در نسخه ۱۴۰۲ سند نقشه مهندسی فرهنگی، ۳۰ درصد از برنامه‌ها مستقیم به حوزه قرآنی بازمی‌گردد که شامل آموزش‌های مختلف قرآنی است.

طلاب طرح امین در مدارس به کارآمدترین نکات علمی و تربیتی مجهز باشند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری، معاون تبلیغ و امورفرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و مدیران کل حوزه علمیه آقایان و بانوان استان با موضوع رصد فرایند تبلیغ در آموزش و پرورش و مطالبه افزایش ظرفیت مبلغین طرح امین دراستان برگزار شد، به آغاز دهه شهدای دانش‌آموزی در فارس اشاره کرد و افزود: تشکیل یادواره‌های متعدد هویتی و فرهنگی شهدا در تمام مدارس استان از عمده فعالیت‌های این دهه است که تا ۱۳ آبان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به ویژگی‌های نسل امروز، گفت: طلاب طرح امین در مدارس باید با به روزترین و کارآمدترین نکات علمی و تربیتی مجهز باشند.

اعزام ۱۰ هزار دانش‌آموز فارس به مناطق عملیاتی جنوب

رئیس قرارگاه راهیان نور سپاه فجر فارس از اعزام ۱۰ هزار دانش‌آموز در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق دفاع مقدس جنوب کشور خبر داد و گفت: با حمایت‌ فرمانده سپاه فجر، اردوی راهیان‌نور تنها در استان فارس ۴ روزه شد.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس افزود: اعزام دانش‌آموزان به راهیان‌نور تا ۲۰ بهمن‌ماه ادامه داد و دانش‌آموزان از یادمان‌های علقمه، شلمچه، دهلاویه، طلائیه، فتح المبین، معراج الشهدا و اروند بازدید خواهند کرد و علاوه بر دانش‌آموزان اقشار مختلف مردم نیز در قالب خانوادگی و کاروانی اعزام می‌شوند.

کمک ۱۰ میلیاردی نیک‌اندیشان لارستان به مردم غزه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس، گفت: در پی فراخوان عمومی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در قالب پویش بشردوستی با هدف کمک به مردم فلسطین، بنیاد نیک‌اندیشان هاشمی لارستان مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کمک نقدی خود را به حساب این جمعیت واریز کرده است.

حسین درویشی افزود: این مبلغ که توسط نیک‌اندیشان لارستانی اهدا شده به منظور تهیه اقلام دارویی، بهداشتی و غذایی است که در راستای اهداف بشردوستانه هلال احمر جهت کمک به مردم بی پناه غزه صرف خواهد شد.

کد خبر 1731149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha