مسجد در مکتب حاج‌ قاسم جایگاه ویژه‌ای دارد

سردار بابااحمدی نگاه حاج قاسم به مسجد و ارکان آن را تمدنی دانست و گفت: امروز ثمره این نگاه را در فلسطین برای آزادی مسجدالاقصی شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار حیدر بابااحمدی، دوشنبه شب(۸ آبان) در حاشیه زیارت شهدای کرمان و مرقد حاج قاسم گفت: حاج قاسم محصول مسجد و مربی تمام عیار مسجد است و در مکتب او مسجد جایگاه ویژه ای دارد.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات کشور افزود: نگاه حاج قاسم به مسجد و امامت مسجد نگاه تمدنی بود و اعتقاد داشت همانطور که یک گردان ۳۰۰ نفره نیاز به فرمانده‌ی آموزش دیده دارد؛ امام جماعت و ارکان مسجد و کسانی که مسجد را محوری برای تمدن سازی و تحقق محله مردم‌سالار اسلامی قرار می‌دهند هم نیاز به آموزش و توانمندسازی دارند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم معتقد بود سطح امام مسجد باید به امام محله ارتقا یابد و قلمرو مسجد را تحت پوشش تربیتی خود قرار بدهد؛ تصریح کرد: امروز ثمره نگاه تمدنی حاج قاسم را در فلسطین شاهدیم که برای آزادی یک مسجد یعنی مسجدالاقصی خون می دهند و پای این آرمان قرار گرفتند.

سردار بابااحمدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه حاج قاسم در لحظه به لحظه زندگی خدمت به وسعت یک جامعه تولید می کرد؛ افزود: پایه و اساس شکل‌گیری کمیسیون فرماندهان برای حل مسئله سابقه جبهه رزمندگانی که فاقد مدرک(ایثارگری) بودند، حاج قاسم بود.

کد خبر 1731172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha