کادرسازی و جوان گرایی لازمه فعالیت مساجد است

کادرسازی و جوان گرایی لازمه تداوم و کیفیت فعالیت های فرهنگی، عمرانی و خدماتی مساجد و بقاع متبرکه است که در نشست مشترک رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تیران و کرون مورد بحث تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، وجود ۵۶ کانون فرهنگی و هنری، یکصد مسجد، پنج بقعه متبرکه و پتانسیل گردشگری و تاریخی این مراکز فرهنگی از شاخصه ها و ظرفیت های فعال شهرستان تیران و کرون است.

چنین ظرفیتی امکان ارائه خدمات متعدد فرهنگی و هنری را تسهیل و می تواند درآمد فرهنگی پایدار نیز برای این عرصه به لحاظ جذب گردشگر و مسافر ایجاد کند.

رونق سال به سال این مراکز باید افزوده شود و نسل های جدید با عضویت و مسئولیت پذیری در این مراکز می توانند منشا تداوم فعالیت ها باشند.

آنچه در برهه هایی از زمان و شرایط خاص این مراکز را تحت تاثیر قرار داده، عدم کادرسازی و کارهای سنتی بوده که منجر به تعطیلی فعالیت ها نیز شده است.

جوان گرایی در اداره امور فرهنگی مساجد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با بیان اینکه پتانسیل خوبی در کانون های مساجد این شهرستان وجود دارد، گفت: عدم تیم سازی در اداره این مراکز و فاصله سنی بین نوجوانان و متولیان مسجد به تداوم فعالیت ها صدمه می زند.

علی معینی ادامه داد: کادرسازی و استفاده از نیروهای نوجوان برای ادامه فعالیت ها لازم بوده و باید تیم اجرایی مسجد نیز جوان باشند تا اینکه شاهد تحولات جدی باشیم.

وی با بیان اینکه تعطیلی و کاهش فعالیت بعضی از کانون های مساجد ناشی از همین دلایل است، خاطرنشان کرد: حمایت دولت از این کانون ها نیز به رونق بیشتر عرصه های کاری می انجامد.

معینی به نبود تعاملات مشترک نیز اشاره کرد و اذعان داشت: در بین مراکز فرهنگی و ادارات و نهادهای فرهنگی و اجتماعی شهرستان نیز باید تعاملات و همکاری های مشترک ایجاد شود تا با مدیریت هزینه ها کار با کیفیت نیز صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: همکاری های خوبی در بین ادارات فرهنگی مثل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان و اوقاف و امور خیریه ایجاد شده که مخاطبان از این تعاملات بهره می برند.

سیاست جوان گرایی و فعالیت قانونمند در مساجد و بقاع متبرکه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تیران و کرون با بیان اینکه تغییرات مدیریتی در مراکز فرهنگی به نفع جامعه رقم می خورد، گفت: باید زمینه فعالیت نسل جوان و نوجوان در بقاع متبرکه و مساجد فراهم شود.

حامد جعفرزاده افزود: در حال حاضر سیاست جوان گرایی و فعالیت قانونمند در مساجد و بقاع متبرکه این شهرستان اجرایی شده و با تغییرات صورت گرفته در هیات امنا آستان مقدس امامزادگان همین مسائل مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همین سیاست قانونمداری و جوان گرایی در مساجد نیز صورت می گیرد و با تشکیل کارگروه تخصصی در این خصوص و همکاری دستگاه های فرهنگی، تحول جدی در مراکز فرهنگی شهرستان ایجاد خواهد شد.

جعفرزاده تعامل و همکاری بین دستگاه های فرهنگی را مهم خواند و گفت: بقاع متبرکه می تواند بهترین مراکز برای همایش ها و برنامه های محوری باشد و هر مسجد نیز در محله خود گام اساسی برای احیا محله اسلامی بردارد.

کد خبر 1731178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha