بچه‌های مسجد موزه‌ی شهدای سبزوار را افتتاح می‌کنند

کانون فرهنگی هنری «شهید محمدیانی» در شهرستان سبزوار و از کانون‌های فعال در حوزه ایثار و شهادت پنجشنبه، ۱۱ آبان موزه «شهدای سبزوار» را افتتاح می‌کند؛ این موزه زندگینامه دو هزار شهید را در معرض آشنایی بازدیدکنندگان می‌گذارد.

«قدرت الله خوشدل»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان از افتتاح موزه شهدای سبزوار خبر داد و اظهار کرد: این موزه با همکاری کانون فرهنگی هنری شهید محمدیانی و با همکاری بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان سبزوار و با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولین ۱۱ آبان ماه افتتاح می شود.

بچه‌های مسجد موزه‌ی شهدای سبزوار را افتتاح می‌کنند

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید محمدیانی شهرستان سبزوار استان خراسان رضوی  با بیان اینکه در این موزه زندگی نامه دو هزار شهید همراه با تصاویر به نمایش گذاشته شده است، تصریح کرد: زندگی و تصاویر این شهدا در سایت موزه نیز بارگذاری شده است و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت موزه شهدای سبزوار به این آثار دسترسی داشته باشند.

بچه‌های مسجد موزه‌ی شهدای سبزوار را افتتاح می‌کنند

وی با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری «شهید محمدیانی» در حوزه ایثار و شهادت گفت: با توجه به نقش اثرگذار هنرهای بصری و فیلم بر مخاطبان، سعی کردیم با تهیه فیلم از زندگینامه شهدا در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت داشته باشیم، یکی از فیلم های تولیدشده در این زمینه ساخت مستند «سوم شخص حاضر» بر اساس خاطرات شهید محمدیانی است و درصدد تولید چند فیلم دیگر از زندگینامه تعداد دیگری از شهدای این شهرستان هستیم.

خوشدل با اشاره به فعالیت گروه سرود این کانون به عنوان یکی از گروه های سرود پیشگام و برتر در این شهرستان تأکید کرد: گروه سرود کانون در سطح شهرستان و استان یکی از گروه‌های فعال محسوب می شود و در مناسبت ها و مراسم های مختلف اقدام به اجرای سرود در سطح شهرستان می نماید.

بچه‌های مسجد موزه‌ی شهدای سبزوار را افتتاح می‌کنند

بچه‌های مسجد موزه‌ی شهدای سبزوار را افتتاح می‌کنند

وی دیدار با جانبازان و ایثارگران، برگزاری محافل خاطره گویی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، برگزاری جلسات بصیرت افزایی و اخلاق با حضور جانبازان، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری جلسات پدافند غیرعامل، تجلیل از خانواده شهدا را بخش دیگری از برنامه های کانون در حوزه ایثار و شهادت برشمرد و بیان کرد: در قالب برنامه «آروز دارم نقاره‌زن شوم» درصدد هستیم که خاطرات شهید محمدیانی را جمع آوری و بیان نماییم.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید محمدیانی سبزوار خاطرنشان کرد: کانون در فعالیت های هنری همانند نمایش، سرود، مستندسازی، تواشیح، فیلمبرداری، میکس، فتوشاپ و مونتاژ دوره های آموزشی برای نوجوانان و جوانان برگزار می کند و در رشته های علمی همانند کلاس های تقویتی ریاضی، علوم، زبان، عربی از پایه پنجم تا دهم برای دانش آموزان برنامه دارد.

وی با اشاره به فعالیت های کانون در حوزه قرآنی به صورت تخصصی تصریح کرد: در خانه ورزش کانون هم کلاس های ورزشی فوتبال، والیبال، هندبال، رباتیک و دفاع شخصی برای مخاطبان دوره آموزشی برگزار می شود.

بچه‌های مسجد موزه‌ی شهدای سبزوار را افتتاح می‌کنند

خوشدل یکی دیگر از رویکردهای کانون را کمک رسانی به اقشار محروم و کم برخوردار معرفی و خاطرنشان کرد: در زلزله شهرستان خوی استان آذربایجان غربی با مشارکت جمعیت هلال احمر در قالب پویش «مهر تابان» کمک های مردمی را جمع آوری و به این مناطق ارسال کردیم و گروه جهادی کانون نیز به مناطق کم برخوردار کشور اعزام شده و به اقشار محروم خدمت رسانی می کند.

کد خبر 1731261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha