مطالبه گری جلوه ای از امر به معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام میثم تارم مطالبه گری را جلوه ای از امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: تجربه نشان داده مطالبه گری صحیح منتهی به نتیجه مطلوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۹ آبان ماه) حجت الاسلام میثم تارم در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر جیرفت، گفت: امر به معروف و نهی از منکر ضروری است و اهمیت دارد.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه امروز دشمن به تعبیر مقام معظم رهبری با برنامه و کار حساب شده وارد میدان شده، ابراز کرد: در اغتشاشات سال گذشته دشمن همه ارزش های ملی و دینی ما را با اقدامات وحشیانه مورد هجمه و تهاجم قرار داد.

وی تصریح کرد: به فرموده رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی ما باید با برنامه و کار منظم و دقیق نسبت رفع به ناهنجاری های اجتماعی، عفت عمومی جامعه و عفاف و حجاب و همه منکراتی که احیانا اتفاق می افتد، اقدام کنیم.

حجت الاسلام تارم افزود: چه در حوزه عمومی، ادارات، شرکت تعاونی ها، مسائل اقتصادی و غیر اقتصادی همه اینها باید با برنامه و حساسیت خاص با توجه به وظیفه دینی و ملی که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر داریم، عمل کنیم.

امام جمعه جیرفت با بیان این که ما باید از ارزش ها به درستی دفاع کنیم، خاطرنشان کرد: برای این که دشمن نتواند از امر به معروف و نهی از منکر ما بر علیه نظام استفاده کند بنابراین باید هنرمندانه و با کار دقیق نسبت به رفع این ناهنجاری های اجتماعی تلاش کنیم.

وی با تاکید بر این که دشمنان امروز ایمان و امید جوانان ما را هدف قرار داده اند، افزود: دشمنان به دنبال یاس و ناامیدی و از بین بردن یا تضعیف اعتقادات و باورهای جوانان و مردم هستند.

حجت الاسلام تارم مطالبه گری را جلوه اصلی از امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: تجربه نشان داده مطالبه گری صحیح منتهی به نتیجه مطلوب می شود.

امام جمعه جیرفت ابراز کرد: اگر نسبت به ترک فعل، کم کاری ها و هنجار شکنی هایی که در جامعه صورت می گیرد دستگاه های مسئول و افراد امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند قطعا بسیاری از این ناهنجاری ها رفع می شود.

وی با تاکید بر این که همه دستگاه ها منشور امر به معروف و نهی از منکر را درب ورودی ادارات نصب کنند، عنوان کرد: مطالبه گری باید از کارهای مهم در ستاد امر به معروف و نهی از منکر باشد و این مهم را فرهنگ سازی کنند.

حجت الاسلام تارم گفت: این ستاد باید فرهنگ مطالبه گری را به مردم منتقل کند تا امر به معروف و نهی از منکر به مطالبه گری اجتماعی و همگانی تبدیل شود.

امر به معروف و نهی از منکر باید از مدارس، دانشگاه ها و ادارات شروع شود

احمد بلندنظر در این نشست، با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک فرضیه دینی است، گفت: کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر نباید تنها به ارائه گزارش ختم شود، عضویت ما در این ستاد کافی نیست و ما باید در عمل نیز برای فرهنگ سازی این مهم تلاش کنیم.

فرماندار جیرفت خاطرنشان کرد: حکومت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مردمی است و مردم در تشکیل آن نقش دارند و نقش دولت و ادارات بر کسی پوشیده نیست.

وی با تاکید بر این که مردمی بودن را باید در اجرای  فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در نظر بگیریم،  اظهار کرد:‌ در برخی از ادارات کارگروه امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده و امور بانوان فرمانداری نیز در راستای تحقق این مهم کارهای خوبی داده است.

بلندنظر تصریح کرد: اگر به دنبال ترویج این فریضه الهی در جامعه هستیم ابتدا باید خودمان الگو باشیم و به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک وظیفه همگانی عمل کنیم.

فرماندار جیرفت با اشاره به موافقت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برای استقلال این ستاد در جنوب کرمان، عنوان کرد: برای نشست های آتی باید این ستاد با حضور فرمانداران و ائمه جمعه جنوب کرمان برگزار شود تا بتوان برای کل جنوب کرمان تصمیماتی اتخاذ کرد.

وی با بیان اینکه ما هم کمک می کنیم تا فعالیت های این ستاد تاثیرگذار باشد، ابراز کرد: امیدواریم با رهنمودهای امام جمعه و فعالیت های بسیج و سپاه و سایر نهادها بزودی شاهد اتفاقات خوبی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر شهرستان جیرفت باشیم.

بلندنظر عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید از مدارس، دانشگاه ها و ادارات شروع شود و بعد از آن در سطح جامعه گسترش یابد.

کد خبر 1731331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha