برنامه‌های متنوع فرهنگی ورزشی در روز حماسه و ایثار کاشان اجرا می شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی ورزشی در روز حماسه و ایثار این شهرستان خبر داد.

محمدعلی فرجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: همزمان با ۱۲ آبان روز حماسه و ایثار شهرستان کاشان، برنامه های متنوعی از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در سطح این شهرستان تدارک دیده شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان افزود: این برنامه ها با هدف زنده نگه داشتن ارزش‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تقویت روحیه فرهنگ ایثار و شهادت و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می شود.

فرجی ادامه داد: در نخستین برنامه این مناسبت، پوستر یادبود این روز ، همزمان با نشست هم‌اندیشی کمیته نمادها و یادمان‌های شهری و تبلیغات محیطی کنگره ملّی سرداران و هزار و ۸٠٠ شهید کاشان با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج در محل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان رونمایی شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان ادامه داد: این پوستر که به تصویر نمادین تشیع پیکر مطهر شهدای کاشان در سال ۱۳۷۳ مزین شده به سفارش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و توسط گروه گرافیک آمین آماده شده است.

فرجی افزود: این تصویر با هدف برجسته کردن این روز بزرگ به صورت مشترک توسط تمامی دستگاه‌های اجرایی در سطح شهر اکران خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: امنیت و آسایش کنونی در کشور را مدیون فداکاری و از خودگذشتگی شهدای گرانقدر و سرافراز انقلاب اسلامی هستیم و زنده نگه داشتن یاد و خاطر این عزیزان وظیفه‌ای همگانی است.

۱۲ آبان ماه سال ۷۳ تعداد ۹۶ شهید تازه تفحص شده که در مناطق عملیاتی جنوب کشور بالاخص منطقه طلاییه در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت رسیده بودند بر روی دستان مردمان دیار مؤمنان تشییع و به خاک سپرده شدند. به همین مناسبت این روز به عنوان روز حماسه و ایثار شهرستان کاشان نامگذاری شده است.

کد خبر 1731367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha