اخراج نماینده حزب گارگر انگلیس به دلیل سخنرانی در تظاهرات حمایت از فلسطین

حزب اپوزیسیون کارگر بریتانیا یک نماینده پارلمان متعلق به این حزب  را به دلیل اظهارات  او در تظاهرات حمایت از فلسطین، برکنار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، حزب اپوزیسیون کارگر بریتانیا یک نماینده پارلمان متعلق به این حزب  را به دلیل اظهارات  او در تظاهرات حمایت از فلسطین، برکنار کرد.

حزب کارگر مدعی شد که اظهارات این نماینده عمیقا  توهن آمیز بوده است و باید از کارش برکنار شود.

«اندی مک‌دونالد»، نماینده میدلزبرو در شمال یورکشایر در جریان سخنرانی خود در راهپیمایی روز شنبه گفت: تا زمانی که عدالت نداشته باشیم آرام نخواهیم گرفت. تا زمانی که همه مردم در سرزمین‌های اشغالی نتوانند زندگی مسالمت داشته باشند، آرام نخواهیم نشست.

یکی از سخنگویان حزب کارگر گفت: اظهارات مک دونالد به ویژه در زمان افزایش یهودی ستیزی که باعث ترس یهودیان از امنیت خود شده است، عمیق توهین برانگیز بود.

مک‌دونالد در بیانیه‌ای گفت: آنچه من گفتم به عنوان یک درخواست صمیمانه برای پایان دادن به کشتار در سرزمین‌های اشغالی و در کل منطقه خاورمیانه بود.

وی افزود: آنچه من می‌خواهم زندگی همه مردم در آزادی و بدون تهدید و خشونت است.

نمایینده حزب کارگر گفت: من خوشحال خواهم شد که این نظرات را در زمان تشکیل تحقیقات برای بازپرسی توضیح دهم و اطمینان دارم که در مورد اخراج من تجدید نظر خواهد شد.

مک‌دونالد همچننی گفت: در این میان من به خاطر بشریت دعا می کنم که شاهد پایان جنگ در غزه باشیم و گام هایی در جهت صلح پایدار برداشته شود.

شبکه مسلمانان حزب کارگر در بیانیه ای تعلیق مک دونالد را هم ناپسند و هم توهین آمیز توصیف کرد.

این شبکه، یک سازمان فراگیر که به دنبال ترویج تعامل مسلمانان بریتانیا با حزب کارگر است، گفت که حق اساسی زندگی در صلح، با آزادی و تعیین سرنوشت، حقی است که باید برای همه مردم اعمال شود.

وی افزود: تنها نتیجه ای که می توان گرفت این است که کسانی که این تصمیم را گرفته اند زندگی فلسطینی‌ها  و مسلمانان را مستحق این اصل اساسی نمی دانند.

گفتنس است، اخیرا «پل بریستو»، نماینده حزب محافظه کار انگلیس نیز پس از حمایت علنی از آتش بس در غزه در بحبوحه درگیری که از 7 اکتبر تاکنون جان بیش از 10 هزار نفر را گرفته است، از سمت خود به عنوان منشی خصوصی پارلمان برکنار شد.

کد خبر 1731398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha