محکومیت عربی و اسلامی قتل عام اسرائیل در اردوگاه جبالیا در غزه

کشورها و سازمان‌های عربی و اسلامی از جمله عربستان، قطر، مصر، اردن، یمن و سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب کشتار اردوگاه جبالیا در غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری آناتولی، کشورها و سازمان‌های عربی و اسلامی بمباران اسرائیل به یک منطقه مسکونی در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه که صدها کشته و زخمی برجای گذاشت، محکوم کردند.

وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه ای با شدیدترین عبارت‌های هدف‌گیری غیرانسانی اردوگاه جبالیا توسط نظامیان اشغالگر اسرائیل را محکوم و اعلام کرد: پایان دادن خونریزی و حفاظت از غیرنظامیان و توقف عملیات نظامی از اولویت‌های فوری است که نمی توان آن را برای هیچ تعلل و مانعی پذیرفت. پایبند نبودن فوری به این مسایل به طور قطع منجر به فاجعه انسانی خواهد شد که مسئولیت آن برعهده رژیم صهیونیستی و جامعه بین الملل است.

وزارت امور خارجه امارات متحده عربی نیز به شدت بمباران اردوگاه جبالیا در نوار غزه توسط اسرائیل را محکوم و تاکید کرد که ادامه بمباران بیهوده منطقه را به سمت پیامدهای سخت هدایت می کند.

این وزارتخانه بر ضرورت آتش بس فوری برای جلوگیری از خونریزی تاکید کرد.

وزارت امورخارجه قطر در بیانیه‌ای به شدت بمباران اردوگاه جبالیا در غزه را محکوم و اعلام کرد: این اقدام قتل عام جدید در حق ملت بی گناه فلسطین است و جامعه بین الملل به سرعت برای توقف کشتار و ویرانی دخالت کند.

این وزارتخانه تاکید کرد: این بمباران تنش خطرناک در روند درگیری‌ها به شمار می آید که تلاش‌های میانجی گری و کاهس تنش را تضعیف می کند و هشداری نسبت به افزایش خشونت و بی ثباتی است.

بیانیه وزارت امور خارجه مصر نیز هدف قراردادن غیرانسانی اردوگاه جبالیا را محکوم و تاکید کرد: این اقدام نقض آشکار جدید توسط نیروهای اسرائیلی است که پیچیدگی بحران کنونی را بیشتر می‌کند و پیامدهای ناگواری را به همراه دارد که در همه سطوح قابل اصلاح است.

در همین حال، وزارت امور خارجه اردن در بیانیه ای به شدت حمله اسرائیل به اردوگاه جبالیا را محکوم و اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر مسئول این تحول خطرناک دانست.

وزارت امور خارجه اردن از جامعه بین الملل خواست تا مسئولیت خود را برعهده بگیرد، اسرائیل از ارتکاب جنایات بیشتر علیه غیرنظامیان بازدارد و جنگ بی معنای خود در نوار غزه را متوقف کند.

در یمن نیز وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای، اقدام نیروهای اشغالگر در هدف قراردادن اردوگاه جبالیا محکوم و این نقض آشکار را به فهرست تخلفات اسرائیل علیه ملت فلسطین افزود.

وزارت امور خارجه یمن از جامعه بین الملل خواست تا موضع فوری برای توقف این جنایات اتخاذ کند.

سازمان همکاری اسلامی نیز در بیانیه ای ادامه کشتار و جنایت جنگی اسرائیل که آخرین آن قتل عام اردوگاه جبالیاست، محکوم و از جامعه بین الملل خواست تا برای توقف این حملات به سرعت دخالت کند.

انجمن جهان اسلام نیز در بیانیه این اقدام خطرناک را که تعدادی از غیرنظامیان بی گناه قربانی شدند، محکوم کرد و از جامعه بین الملل خواست مسئولیت خود را در قبال حفاظت از غیرنظامیان بپذیرد.

همچنین این انجمن از جامعه بین الملل خواست قاطعانه دربرابر نادیده گرفتن فراخوان‌ها و هشدارها بایستد و وظیفه خود را برای توقف فوری مکانیسم کشتار جمعی مطابق با قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد صادر شده در تاریخ 27 اکتبر 2023  که درباره محافظت از غیرنظامیان و احترام به قانون بین الملل حقوق بشر است، بپذیرد.

احمد ابو الغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه با شدیدترین عبارات بمباران اردوگاه جبالیا را محکوم کرد و دوباره خواستار توقف فوری عملیات نظامی در غزه شد.

وزارت کشور فلسطین در غزه اعلام کرد: بمباران اردوگاه جبالیا در غزه توسط اسرائیل 400 شهید و زخمی برجای گذاشته است.

کد خبر 1731428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha