رقابتی عادلانه با قوانین جدید انتخابات

استاندار خراسان رضوی گفت: فراهم شدن زمینه بهره‌مندی از فرصت‌های تبلیغاتی برای همه نامزدها، در مشارکت مردم تاثیر دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، یعقوبعلی نظری پیش از ظهر امروز در جلسه هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخاباتی استان خراسان رضوی در مشهد گفت: مشهد در میانگین کشوری در زمینه مشارکت مردم وضعیت خوبی داشته است و معتقدیم همه اقدامات در مشارکت اثر دارد. اگر اجرای خوب و تبلیغات خوبی داشته باشیم و نامزدها با مردم سخن بگویند، در افزایش مشارکت موثر است.

وی تصریح کرد: این امکان برای نامزدها باید باشد تا با مردم ارتباط برقرار کنند. هرچقدر راحت‌تر این موضوع اتفاق بیفتد در مشارکت موثر است؛ لذا این موضوع تبلیغات صرفا از نگاه کاندیدا دیده نشود و حق مردم است که کاندیدا را بشناسند.

استاندار خراسان رضوی افزود: ملاحظه مهم در عدالت استفاده از امکانات عمومی و دولتی است و باید رعایت شود. نباید شائبه‌ای برای مردم و نامزدها در این زمینه ایجاد شود.

نظری گفت: برای تحقق و استفاده از این ظرفیت عمومی دقت در دستورالعمل‌ها بسیار اهمیت دارد تا بتوانیم کمیت و کیفیت را حفظ کنیم و همچنین شبهه‌ای ایجاد نشود. این کار بسیار مهم و تاثیرگذار است که باید خوبی انجام شود.

براساس این گزارش، در این جلسه معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی به عنوان جانشین استاندار در هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخاباتی معرفی شد.

نشست

قانون جدید تبلیغات انتخاباتی

سیدهادی طباطبایی پیش از ظهر امروز در جلسه هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخاباتی استان خراسان رضوی در مشهد گفت: این هیئت برای نخستین بار است که براساس یک قانون بالادستی تشکیل می‌شود. در قانون جدید داوطلبان می‌توانند از امکانات عمومی و دولتی برای تبلیغات استفاده کنند.

وی اظهار داشت: در ساختار این هیئت ۱۰ نفر شامل شش عضو با حق رأی و سه عضو بدون حق رأی و یک نفر ناظر حضور دارند که دستورالعمل‌های هیئت اجرایی مرکزی که در تهران حضور دارند را باید پیاده‌سازی و اجرا کنند. برنامه‌ریزی و اجرای مقررات لازم برای برخورداری نامزدها از فرصت برابر برای امکانات تبلیغاتی نهادها و نظارت بر جرایم تبلیغاتی ارتکابی از جمله استفاده غیرقانونی از امکانات دولتی از جمله وظایف این کمیته است.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تبلیغات از ۲ اسفند سال جاری آغاز خواهد شد.

رقابت عادلانه تر شده است

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: دو روز گذشته جلسه آموزشی به صورت ویدیو کنفرانس برای استان‌ها در حوزه تبلیغات برگزار شد.

کمال سروی‌ها اذعان کرد: قبلاً نگرانی داشتیم که امکانات دولتی برای یک فرد خاص استفاده شود و با سازوکار فعلی جلوی چنین مواردی گرفته خواهد شد. در قانون جدید این موضوع ساماندهی شده است. مقرر است به صورت عادلانه برای همه داوطلبان امکانات و زمینه‌ برای تبلیغات فراهم شود.

سروی‌ها تصریح کرد: اگر امکانات ارشاد، تبلیغات شهری و صداوسیما در کنار هم باشد شور انتخاباتی ایجاد می‌شود.

پایان پیام/

کد خبر 1731456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha