مسئولین نسبت به اخلاق و رفتار خود با مردم توجه داشته باشند

رئیس قوه قضائیه گفت: نسبت به اخلاق و رفتارمان با مردم و حفظ کرامت آنان توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، عصر چهارشنبه(۱۰ آبان) در نشست شورای اداری استان بر ضرورت استفاده حداکثری از فرصت‌ها برای خدمت به مردم تاکید و بیان کرد: در غیر این صورت مغبون هستیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به ابراز گلایه‌مندی از ترک فعل، تبعیض، فساد، کم کاری ها و... این گلایه‌مندی‌ها را متوجه همین مسئولین و مدیران دانست و گفت: اگر هم به دوره‌های گذشته گلایه داریم حداقل ما به گونه‌ای عمل کنیم که بعد از ما این قضاوت نباشد.

وی با تاکید بر اینکه نظام بر اساس قانون اساسی ترتیباتی دارد که هر یک تکالیفی دارد؛ افزود: هر مسئله‌ای را نمی‌توان از مجرای غیرخود از جمله جلسه سران قوا، حل کرد.

محسنی اژه‌ای در ادامه با بیان اینکه استان کرمان مدیران بسیار توانا، خلاق و با استقامت دارد که حاج قاسم از این استان است؛ افزود: ایشان به اندازه یک دنیا تحول ایجاد کرد و ببینید با چه استقامت و اراده و تقوا و تدبیر و تلاش شبانه روزی کار کرد که امروز آثار و آوازه او در کل دنیا است.

وی ادامه داد: در آسیا، آفریقا، آمریکا و اروپا اسم و آثار عمل او هست و بسیاری از کسانی که او را ندیدند از ایشان را به بزرگی یاد می کنند؛ او یک نظامی نبود که فرهنگی و اقتصادی و عارف و مدیر هم بود.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: شورای راهبردی استان کرمان متشکل از نماینده ولی فقیه، استاندار، نمایندگان مجلس، نیروهای نظامی و انتظامی، قوه قضائیه و... می تواند مسائل استان، منابع انسانی و ... را احصا و برررسی کند و با همدلی و همکاری می‌توان خیلی از مسائل را حل کرد از جمله اینکه ظرفیت های راکد و استفاده نشده توسط شورا می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

وی در بخش پایانی سخنانش کمک به قوه قضائیه را کمک به اقتصاد، درآمد بیشتر دولت، کمتر شدن مشکلات مردم و... دانست و با تاکید بر اینکه مسئولین نسبت به رفتار و اخلاق خود با مردم توجه داشته باشند؛ حفظ کرامت مردم را بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: گاهی اثر رفتار ما بیشتر از حکمی است که می‌دهیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: هرچند حجم کار قضات و دادستان ها زیاد است و کار آسانی نیست اما باید کرامت مردم را حفظ کنیم.

کد خبر 1731496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha