از برگزاری کلاس های قرآنی و ادبی در کتابخانه‌های عمومی زنجان تا اجرای برنامه «به وقت کتاب»

رحمانی‌زاده از تشکیل کلاس های قرآنی و ادبی در کتابخانه های عمومی استان زنجان خبر داد و گفت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، برنامه «به وقت کتاب» روزهای سه شنبه هر هفته با حضور دانش آموزان در کتابخانه ها اجرا می شود.

حسین رحمانی‌زاده، معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان به نقش کتابخانه ها در زمینه آموزش و فرهنگ سازی در جامعه اشاره کرد و گفت: در کتابخانه های عمومی استان علاوه بر فضایی که برای کتابخوانی و امانت کتاب وجود دارد، کلاس های قرآنی و ادبی نیز تشکیل می شود.

وی از تشکیل ۸۰ کلاس قرآنی و ادبی در کتابخانه های عمومی استان زنجان خبر داد و گفت: در حوزه قرآن آموزش قرآن، روخوانی، روان‌خوانی کریم، آموزش احکام، حفظ قران کریم، قصه گویی قرانی، آموزش حدیث و محافل قرآنی و در حوزه ادبی نیز دوره های شاهنامه خوانی، عطار شناسی، مثنوی خوانی، سعدی شناسی، کارگاه نویسندگی خلاق، داستان نویسی، نمایشنامه نویسی، آموزش فنون شعر، قصه گویی تشکیل می شود.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به دیگر دوره های آموزشی که در کتابخانه های عمومی استان زنجان تشکیل می شود نیز اشاره کرد و یادآور شد: در زمینه هنری نیز دوره های آموزشی نقاشی با مداد رنگی، زیبا نویسی با مداد، اوریگامی (کاغذ تا)، سیاه قلم سطح یک و دو و خوشنویسی برگزار می شود.

به گفته وی، علاوه بر جوانان و نوجوانان برای خانواده ها نیز دوره های آموزشی در کتابخانه های عمومی استان زنجان تشکیل می شود که شامل کارگاه‌های خانواده در موضوعات مختلفِ همسران و شیوه‌های حل تعارض بین زوجین، شیوه‌های شاد زیستن، رفتارهای پرخطر نوجوانان، شناخت و کنترل دوستی‌های دوره نوجوانی، ازدواج آسان نیز برای دختران در آستانه ازدواج و زوج‌های جوان است.

رحمانی‌زاده از اجرای طرح «به وقت کتاب» در برخی از کتابخانه های عمومی استان زنجان خبر داد و گفت: در این طرح یک زنگ از کلاس های درس مدارس به کتابخوانی اختصاص داده می شود.

به گفته وی، این برنامه روزهای سه شنبه هر هفته اجرا می شود و طبق رایزنی انجام شده با آموزش و پرورش، دانش‌آموزان مدرسه در کتابخانه حضور پیدا کرده و کلاس درس در این محل برگزار می‌شود.

این مسئول هدف از اجرای طرح «به وقت کتاب» را تعامل بین کتابخانه و مدرسه به منظور نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی، افزایش شناخت و آگاهی کودکان و جذابیت در برگزاری کلاس‌های آموزشی مدارس به روش اجرا در کتابخانه با حضور معلم مربوطه عنوان کرد.

            

کد خبر 1731540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha