برگزاری کرسی های آزاد اندیشی برگرفته از متون دینی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی برگرفته از متون دینی است و این کرسی ها قطعا آثار و برکات زیادی در جامعه به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در سلسله نشست های کرسی آزاداندیشی اساتید دانشگاه های ارومیه که با حضور جمعی از مدیران، معاونین و اساتید دانشگاه های ارومیه برگزار شد، با قدردانی از مسئولان دانشگاهی در برگزاری کرسی های آزاداندیشی ادامه برگزاری این کرسی ها را در شفاف سازی مسائل در بین جوانان و حل بسیاری از ابهام ها برای دانشجویان موثر ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی برگرفته از متون دینی است افزود: برگزاری این کرسی ها قطعا آثار و برکات زیادی در جامعه به همراه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با اشاره بر اینکه مسئله تبادل نظر و اینکه انسان اعتقادات و نظرات خود را مطرح کرده و به اشتراک بگذارد در قرآن کریم آمده است تصریح کرد: این موارد یکی از صفات مومنان است که در آیه 18 سوره زمر نیز به آن اشاره شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از هنرهای امام راحل و مقام معظم رهبری این است که الگوهای جدیدی از مطالب و مفاهیمی که در قرآن کریم وجود دارند استخراج کرده و در جامعه تحرک ایجاد می‌کنند که یکی از بارزترین مثال های آن، فرمان تشکیل بسیج توسط امام راحل و همچنین نام گذاری رزمایش جهاد تبیین و کمک های مومنانه بر همین اساس بوده است.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه اگر بسیج مستضعفین و طراحی امام راحل نبود، نیروهای مسلح به تنهایی توان مقابله با هجمه های دشمنان در طول 8 سال دفاع مقدس را نداشتند افزود: امروز نیز شاهد هستیم که بسیج تا چه اندازه در جامعه تحول ایجاد کرده و ثمرات زیادی دارد.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بسیاری از مسائل سمت و سو را مشخص می‌کنند که نخبگان باید با پیگیری این مسائل، آن ها را در جامعه تبیین کنند و کرسی های آزاد اندیشی یکی از همین مواردی است که بارها مورد تاکید قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با قدردانی از مسئولان دانشگاهی در برگزاری کرسی های آزاداندیشی ادامه برگزاری این کرسی ها را در شفاف سازی مسائل در بین جوانان و حل بسیاری از ابهام ها برای دانشجویان موثر ارزیابی کرد.

کد خبر 1731545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha