۸۰ مرکز نیکوکاری در مساجد استان زنجان فعال است

صالحی با اشاره به فعالیت ۱۸۲ مرکز نیکوکاری در سطح استان زنجان گفت: از این تعداد ۸۰ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد در جهت جمع آوری کمک های مردمی به نیازمندان فعالیت می کنند.

روح اله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان اظهار کرد: ۲۸ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۱ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند.

وی با اشاره به همکاری خیرین با کمیته امداد در دستگیری از نیازمندان گفت: در استان زنجان ۱۸۲ مرکز نیکوکاری در سطح استان فعال است که از این تعداد ۸۰ مرکز در مساجد تشکیل شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه از افزایش زکات پرداختی در استان به میزان ۴۰ درصد خبر داد و گفت: زکات جمع آوری شده با اولویت رفع مشکلات نیازمندان و مددجویان کمیته امداد هزینه می شود.

صالحی همچنین به اقدامات کمیته امداد در ارائه خدمات به دانش آموزان تحت حمایت این نهاد مردمی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امسال ۹۷ نفر از دانش آموزان تحت حمایت این نهاد در رتبه‌های برتر کنکور سراسری قبول شدند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد در زمینه مسکن مددجویی نیز اقدامات خوبی انجام داده است و در حال حاضر ۳۵۰ پروژه مسکن مددجویی در استان فعال است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به اعطای تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند پنج دهک پایین جامعه اشاره کرد و گفت: این نهاد برای تحقق اهداف خود در زمینه ایجاد اشتغال از ظرفیت‌های مختلفی چون خیّران و جهادگران کارآفرین، مراکز مشاوره شغلی، آموزشگاه‌های کسب‌وکار، مؤسسات کاریابی، بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی استفاده می کند.

صالحی همچنین با یادآوری اینکه ۶۵ درصد مددجویان کمیته امداد استان زنجان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهد، گتف: یکی از مهمترین رویکردهای کمیته امداد در حمایت از این گروه از جامعه هدف توانمندسازی آنهاست.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه واریز حق بیمه تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال سرمایه گذاری برای آینده این خانواده ها محسوب می شود، خاطرنشان کرد: با تقویت این خدمات فرآیند خدمت رسانی تا رسیدن این عزیزان به توانمندی با رویکرد توانمندسازی به صورت هدفمندی استمرار می یابد.

کد خبر 1731552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha