شورای نگهبان ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام دینی است

امام جمعه شهرستان گچساران شورای نگهبان را ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام دینی دانست و گفت: باید چشمان ناظر معنوی حفظ حرمت نظام باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، رئیس دفتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (۱۱ آبان ماه) به همراه مسئول دفتر این شورا در شهرستان گچساران با امام جمعه این شهرستان دیدار و گفت وگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید عنایت هاشمی منش» در این دیدار، گفت: شورای نگهبان ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام دینی است.

امام جمعه شهرستان گچساران به جایگاه بی بدیل شورای نگهبان در امر صیانت از آراء مردم اشاره کرد و افزود: چون شورای نگهبان کار خود را طبق قانون و در راستای منویات ولایت امر انجام می دهد، در همیشه تاریخ انقلاب اسلامی مورد هجوم دشمنان بوده است.

وی با تبیین فرمایشات امام بزرگوار و خلف صالح امام در خصوص نقش و جایگاه شورای نگهبان، ادامه داد: به رغم همه مسائل و مشکلات، شورای نگهبان توانسته با صلابت و اقتدار رسالت سنگین خود را انجام دهد.

حجت الاسلام هاشمی منش با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات با حضور سلایق مختلف رقم می‌خورد، یادآور شد: موضوع انتخابات از این جهت مهم است که رهبر حکیم انقلاب اسلامی از همه ما می‌خواهند در سلامت انتخابات مراقبت کنیم.

امام جمعه شهرستان گچساران ضمن تاکید بر اینکه سلامت انتخابات وظیفه ما است، ادامه داد: ما باید چشمان ناظر معنوی حفظ حرمت نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

وی امنیت و رقابت در انتخابات را مهم دانست و یادآور شد: ممکن است کاندیدایی به میدان آمده باشد که با سلیقه ما منطبق نباشد، این یک فرصت بوده و تهدید نیست.

حجت الاسلام هاشمی منش بیان کرد: اگر چنین افرادی به میدان نیایند انتخابات معنا ندارد، وقتی صحبت از رقابت در انتخابات می‌کنیم، یعنی فضا باید به گونه‌ای باشد که همه اقشار پای صندوق رأی بیایند و مشارکت حداکثری باشد.

امام جمعه شهرستان گچساران ضمن تشکر مجدد از گزارش جامع و کامل رئیس دفتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه انتخابات، مسائل فرهنگی، سیاسی و مذهبی استان و شهرستان، به وی و مجموعه هیئت نظارت در استان و شهرستان گچساران اطمینان داد در همه مراحل انتخابات همراه و پشتیبان این مجموعه خدوم، ولایت مدار و انقلابی خواهند بود.

سید مهدی جوکار نیز در این دیدار ضمن اشاره به قیام و ضربه محکم نیروهای مقامت در غزه به استکبار و اسرائیل غاصب، از به شهادت رسیدن زنان و کودکان بی پناه و مظلوم غزه ابراز تاسف و ناراحتی کرد.

رئیس دفتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه ضمن تبریک به حجت الاسلام هاشمی منش که از طلاب جوان، خوش فکر  و انقلابی هستند، افزود: این انتصاب را به مردم شهید پرور گچساران تبریک و برای امام جمعه جدید در همه مراحل کاری به ویژه حوزه های فرهنگی و معنونی آرزوی موفقیت دارم.

وی در این دیدار گزارشی از مراحل مختلف انتخابات از ابتدا تاکنون ارائه داد و بیان کرد:ما به حمایت ها و رهنمودهای ائمه جمعه در تمامی مراحل کاری نیازمند هستیم.

جوکار با اشاره به شبکه گسترده نظارت در استان به ویژه شهرستان گچساران، این شبکه را یک شبکه مردمی، خدوم و ولایت مدار دانست و تاکید کرد: اصل بی طرفی و امانتدار بودن شاخصه بارز این شبکه است.

رئیس دفتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین به تنوع و تکثر داوطلبان در سراسر استان، به ویژه حوزه انتخابیه گچساران و باشت اشاره و اظهار امیدواری کرد، این انتخابات، با عنایت حضرت حق پرشور، سالم و در کمال امنیت و با بالاترین میزان مشارکت در اسفندماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 1731563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha