سردار حسن زاده: مسجد سنگر تمام عیار در جنگ ترکیبی است/ محمدابراهیم: بدون کمک بسیج به مسجد برقرار نمی رسیم

گردهمایی بزرگ ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه های بسیج برگزار و در آن بر نقش آفرینی مسجد در رویدادهای مهم داخل و جهان اسلام تاکید شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،گردهمایی بزرگ ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج پایتخت صبح امروز (پنجشنبه، ۱۱ آبان ماه) در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.
بنابر این گزارش، این گردهمایی به منظور هم افزایی بیشتر ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد با حضور و سخنرانی سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه تهران و حجت‌الاسلام والمسلمین حسین محمدابراهیم، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد.
حجت الاسلام حسین محمدابراهیم در این گردهمایی با اشاره به اینکه مساجد سنگر هستند، گفت: اگر سنگر مستحکم و مقاوم باشد، می تواند همانند دژ محکم از ارزش های اسلام عظیم دفاع کند.
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه مساجد باید هسته مقاومت در برابر دشمنان و فتنه ها باشند، بیان کرد: امام جماعت هویت این سنگر معنوی است و بسیج بازوان امام جماعت محسوب می شود که در ترویج سبک زندگی، احکام و مقاومت اسلامی یاری رسان امام مسجد است.
وی ابراز کرد: گردهمایی بسیج و روحانیون زمینه ساز الفت و مهربانی  است که با مشارکت هم چتر دلسوزی را در محلات گسترده اند.
حجت الاسلام محمدابراهیم با بیان ویژگی های مسجد فعال، گفت: در مساجد فعال و پویا میان ارکان مسجد الفت و همکاری وجود دارد و این می تواند دستاوردهای بسیاری را در محلات رقم بزند،همان گونه که در کرونا شاهد رقم خوردن اتفاقات بزرگ در محلات توسط مساجد بودیم.
وی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری پیرامون مساجد، تصریح کرد: ایشان در جلسات مختلف با ائمه جماعات تاکید کردند که مساجد را احیا و برقرار کنید.
حجت الاسلام محمد ابراهیم بر لزوم باز بودن درهای مساجد در شبانه روز تاکید و ابراز کرد: بدون همکاری بسیج، به مسجد برقرار دست پیدا نمی کنیم.
وی راهبرد مرکز رسیدگی به امور مساجد را فعال کردن مساجد نام برد و گفت: تاسیس شورای فرهنگی در مساجد می تواند در اهتمام به تحقق منویات رهبری کمک کند.
در ادامه این گردهمایی سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه تهران نیز با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که مسجد را سنگر دانستند، گفت: مسجد سنگر تمام عیار در جنگ ترکیبی و دفاع از کشور بوده و است.
وی بیان کرد: امروز در جهاد تبیین، جهاد علمی، مسجد باید پایه و اساس باشد، توجه به جایگاه مسجد در این محورها زمینه ساز توسعه و پیشرفت است. بنابراین باید برای احیای همه کارکردهای مسجد باید تلاش کرد.
فرمانده سپاه تهران با اشاره به اینکه ما به ظهور حضرت مهدی(عج) نزدیک هستیم، ادامه داد:  در این مقطع زمانی نباید مساجد بی رونق و بی فروغ باشند و با توجه به اینکه به قله نزدیک می شویم باید مساجد را پررونق کنیم.
وی خطاب به امامان جماعت گفت: پدرانه بچه های بسیج را  تحت چتر خود بگیرید و با  آنها همانند فرزندان خود برخورد نمایید. صبر،حوصله، بزرگواری شما باعث رشد آنها می شود.
سردار حسن زاده با اشاره به ظرفیت های بسیج یاد آوری کرد که به هر میزان از این ظرفیت استفاده شود، زمینه ساز آبادی محله و مسجد می شود و نمازهای جماعت رونق می یابد.
وی همچنین از برگزاری یک هزار یادواره شهدا در ایام سالگرد شهادت سردار دل ها در مساجد خبر داد.
وی با اشاره به مقاومت های مردم غزه در برابر رژیم اشغالگر، تصریح کرد: با وجود ویرانی های که در غزه توسط رژیم صهیونیستی رخ داده اما مردم همچنان مقاومت می کنند و به تعبیر رهبری این مقاومت آنها از پیروزی اول ِآنها،پیروزی بزرگتری را رقم خواهد زد.
فرمانده سپاه تهران بر لزوم روشنگری نسل امروز از جنایت های رژیم اشغالگر کودک کش تاکید کرد و افزود: امروز پیروزی مردم غزه کشورهای اروپایی را  برعلیه این رژیم و جنایتهای آنها به خیابان ها کشانده است و همه اذعان دارند که صهیونیسم از لحاظ امنیتی و سیاسی و نظامی در حال فروپاشی است.
کد خبر 1731617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha