سربلندی ایران و خدمت به ملت رویای دانش آموز نخبه بسیجی مازندرانی

مهرانفر از دانش آموزان نخبه بسیجی مازندران گفت: سربلندی ایران و خدمت به ملت مهمترین آرزوی من است وامیدوارم با کمک خداوند در جایگاه مناسبی قرار گرفته و به کشورم خدمت کنم.

خبرگزاری شبستان- مازندران- مریم نظری/ هفته بسیج دانش آموزی همزمان با سالروز شهادت حسین فهمیده دانش آموز شهید دوران دفاع مقدس آغاز شد و همین مناسبت موجب شد تا در شرایط فعلی جامعه که دشمنان انقلاب به نقش مهم دانش آموزان در پیشبرد اهداف انقلاب پی برده‌اند و با راه انداختن جنگ شناختی به دنبال سرگرم کردن این قشر تأثیرگذار در فضای مجازی هستند، به سراغ دانش آموزان ‌نخبه بسیجی رفته و با توانمندی های این دانش آموزان بیش از پیش آشنا شویم. 

نقش اثرگذار دانش آموزان بسیجی و نخبگان نوجوان در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان برکسی پوشیده نیست و بجاست تا با نهادینه کردن ارزش ها در بین این قشر و ایجاد هم افزایی فرهنگی، برای توسعه آینده کشور گام برداریم.

همچنان که بارها شنیده ایم، دانش آموزان بسیجی سفیران جبهه فرهنگی انقلاب در مدارس هستند با حضور فعالانه در مدارس، انگیزه و امید را در بین همکلاسی‌ها و دوستان خود تقویت کنند و امروز در جنگ ترکیبی دشمنان، جهاد تبیین در مدارس امری بسیار واجب است که اولیای مدارس با استفاده از توان نخبگان بسیجی می توانند در این راستا تلاش کنند.

دیدن و داشتن دانش آموزان پرتلاش، باایمان و آینده‌نگر همواره باعث غرور و افتخار مردم ایران اسلامی است و به مناسبت روز بسیج دانش آموزی و روز نوجوان روایتگر تلاش و پشتکار یکی از نوجوانان مازندرانی از شهرستان بابل هستیم . ریحانه‌مهرانفر دانش آموز پایه دوازدهم انسانی ۱۸ ساله از بابل که سربلندی ایران و خدمت به ایران اسلامی رویای دست یافتنی اوست، حاصل گفت وگو را با این دانش آموز نخبه مازندرانی اهل شهرستان بابل را با هم‌ میخوانیم.

* فعالیت هاتون در بسیج رو از چه سالی شروع کردید و چه فعالیت هایی داشتید و اکنون در چه مقطعی تحصیل می کنید و چند سالتونه و اگر عناوین برتر علمی، فرهنگی و هنری و ورزشی دارید بفرمایید؟

از دوره راهنمایی در بسیج فعالیت داشتم ودر متوسطه دوم درکارهای فرهنگی و بسیج دانش آموزی مشارکت فعال داشتم و اکنون اکنون دوره دوازدهم انسانی مشغولم و ۱۸سالمه و در طول تحصیل شرکت د مسابقات فرهنگی و قرآنی مختلف را با قوت دنبال کرده و فعالیت در بسیج از برنامه های مهم ما بود که مقام سرود استانی دارم و همچنین ۵سال عضو شورای دانش آموزی مدرسه بودم و در بخش قرائت قرآن هم فعالیت داشتم.

* روز بسیج دانش آموزی و شهادت حسین فهمیده رو داشتیم در این راستا نظرتون‌چیست و برای الگوبرداری از این شهدا و در مسیر شهدا بودن چه باید کرد؟

وقتی خطری کشور را تهدید میکند باید انسان در راه اسلام جهاد کند و شهید حسین فهمیده که لگوی مهم‌ما دانش آموزان است و همه شهدای ما الگوی بسیار پسندیده ای هستند که به ما دفاع از وطن را آموختند و یاد گرفتیم که باید برای وطن حتی باید از جان بگذریم.

* دلایل روی آوردن شما به فعالیت علمی و پژوهشی و فرهنگی چه بود؟

دلایل روی آوردن به فعالیتهای علمی و پژوهشی علاقمند بودن به آن ، برطرف کردن نیازهای جامعه و تلاش برای پیشرفت کشور عزیزمان است و معتقدم باید با ایجاد انگیزه در خود برای پیشرفت تلاش کرد.

* لطفا بسیج را در یک کلمه بیان کنید؟ 

بسیج افزایش انگیزه است و حضور در برنامه های گروهی بسیج، موجب بالندگی و رشد خواهد شد و حضور در برنامه ها و فعالیت های بسیج موجب نظم و برنامه ریزی در زندگی و ارتباط بیشتر با مسجد و کتاب الهی برای بنده شده است.

* چه توصیه ای برای جوانان و نسل پنجمی های انقلاب دارید؟ 

امروزه مهم ترین وظیفه بسیجیان و اعضای بسیج به فرموده مقام معظم رهبری خوب درس خواندن و توسعه علمی است تا ازاین طریق کشور عزیزمان در حوزه علم و دانش و فناوری به جایگاه مناسب خودش دست یابد و درکنار توسعه علمی اقتصاد شکوفا شود و نوجوانان بای برای رسیدن به موفقیت در کارهای علمی، پژوهشی و پیشرفت کشور پشتکار وتلاش داشته باشند و در این مسیر هیچ وقت نا امید نشوند.

* فعالیت در شورای دانش آموزی رو هم در برنامه هاتون داشتید در این رابطه هم بفرمایید چه کردید و چه برنامه ای برای آینده دارید؟

۵سال در شورای دانش آموزی شرکت کردم سعی کردم با بچه ها ارتباط بیشتری برقرار کنم و در زمینه های مختلف کمک کنم و امیدوارم در ادامه راه با کمک پروردگار متعال بتوانم در جایگاه مناسبی قرار گیرم تا به کشور عزیزم خدمت کنم.

بر این باورم که هیچ چیز ارزشمندی آسان و به راحتی به دست نمی‌آید و تنها راه رسیدن به نتایج خوب و ماندگار، توکل به خدا و کار و تلاش مستمر است.

کد خبر 1731650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha