چهل و یکمین ازدواج به سبک زندگی اسلامی در مارگون

امام جمعه شهرستان مارگون از چهل و یکمین ازدواج به سبک زندگی اسلامی در مصلی امام رضا (ع) خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه‌پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: تاکنون به همت مردم شریف و نجیب شهرستان مارگون توانستیم ۴۱ ازدواج به سبک زندگی اسلامی را در مصلی امام رضا (ع) برگزار کنیم.

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون با اشاره به همکاری‌های قابل تحسین مردم این شهرستان در تمام عرصه ها و مناسبات ملی و مذهبی، خاطرنشان کرد: همکاری‌های مردم شریف و ولایتمدار این شهرستان باعث ترویج فرهنگ ازدواج‌های آسان در مصلی امام رضا (ع) مارگون شده که لازم است به صورت ویژه قدردانی کنم .

وی افزود: این ازدواج‌ها با کمترین هزینه و با آیات الهی و مدح اهل بیت علیهم السلام آغاز و سپس زوح و زوجه راهی خانه بخت می‌شوند.

حجت الاسلام خواجه پور از والدین خواست تا با نام و یاد خدا زندگی فرزندانشان را آغاز و فضای خداپسندانه را برای آنها فراهم کنند.

امام جمعه مارگون کیفیت برگزاری ازدواج‌های به سبک زندگی اسلامی را این گونه بیان کرد و گفت: ابتدا این آئین با آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز می‌شود و سپس حقیر در باب ازدواج آسان مطالبی را از دیدگاه آیات و روایات بیان می‌کنم و بعد از آن مداح اهل بیت و سپس خطبه عقد توسط این حقیر قرائت می‌گردد و کسانی که به مجلس ازدواج به سبک زندگی اسلامی در مصلی امام رضا (ع) دعوت می‌شوند هدایای خود را به زوج و زوجه تقدیم می‌کنند.

وی بیان کرد: چون همه همکاری ها و تزیین جایگاه با مدیریت دفتر و ستاد نماز جمعه انجام می گیرد و فقط هزینه پذیرایی به عهده زوج می‌باشد، اگر بخواهیم میانگین برگزاری ازدواج‌های به سبک زندگی اسلامی را در مصلی امام رضا علیه السلام بیان کنم، می‌توانم با ضرس قاطع عرض کنم تاکنون هزینه هر ازدواج به سبک زندگی اسلامی در این شهرستان از سه الی ۶ میلیون تومان بوده است.

حجت‌الاسلام خواجه پور در پایان بعداز خطبه عقد دو هدیه نقدی را به زوج و زوجه تقدیم کرد و این آئین با  ‌ذکر صلوات بر محمد و آل محمد به پایان رسید.

کد خبر 1731669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha