کشورهای اسلامی به وظایف خود در رویارویی جبهه حق با باطل عمل کنند

امام جمعه شهر علی‌اکبر شهرستان هامون در شمال سیستان و بلوچستان گفت: کشورهای اسلامی باید با قطع همکاری اقتصادی با رژیم صهیونیستی، علیه این رژیم بسیج شود و با صدای رسا و پافشاری بر قطع فوری بمباران و جنایت آفرینی در غزه، به وظایف مهم خود در این رویارویی جبهه حق با جبهه باطل عمل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان،  حجت‌الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی در نماز جمعه مسجد جامع شهر علی اکبر هامون ضمن دعوت مردم به شرکت در راهپیمایی 13 ابان و با اشاره به ۳ مناسبت ۱۳ آبان، گفت: آمریکایی‌ها در دو مناسبت به ملت ایران ضربه زدند؛ در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ که پس از سخنرانی امام خمینی در مخالفت شدید با مصوبه خفت‌بار کاپیتولاسیون، یعنی «مصونیت آمریکایی‌ها در ایران از پیگیری قضایی هرگونه جرم و جنایت»، ایشان را تبعید کردند و در ۱۳ آبان ۵۷ که رژیم دست‌نشانده آمریکا در ایران، جمعی از دانش‌آموزان را در مقابل دانشگاه تهران به خاک و خون کشید.

وی افزود: اما در مناسبت سوم یعنی تسخیر سفارت آمریکا به دست دانشجویان، ملت ایران به آمریکا ضربه زد و با افشای اسرار و اسناد پنهان سفارت، آبروی آمریکا را در جهان برد.

وی با تأکید بر اکتفا نکردن نسل جوان به احساسات و تلاش برای شناخت و تحلیل مسائل مختلف، افزود: باید درباره اصل انقلاب، دفاع مقدس، مسائل گوناگون دهه ۶۰، واگرایی‌های دهه ۷۰ و حوادث گوناگون دهه ۸۰ و ۹۰ تحلیل و ارزیابی صحیح داشت.

امام جمعه شهر علی‌اکبر شهرستان هامون در شمال سیستان و بلوچستان ادامه داد: مسلمانان باید با قطع همکاری اقتصادی با رژیم صهیونیستی، علیه این رژیم بسیج شود و با صدای رسا و پافشاری بر قطع فوری بمباران و جنایت آفرینی در غزه، به وظایف مهم خود در این رویارویی جبهه حق با جبهه باطل عمل کند.

وی گفت: آن کسی که در مقابل اسلام و ملت مظلوم فلسطین ایستاده، فقط رژیم صهیونیستی نیست بلکه آمریکا، فرانسه و انگلیس نیز هستند و مسلمانان نباید این واقعیت را در معادلات، معاملات و تحلیل‌های خود فراموش کنند و از یاد ببرند.

 امام جمعه شهر علی‌اکبر شهرستان هامون در شمال سیستان و بلوچستان یادآور شد: در شرایط موجود انتظار این است با توجه به شرایط اقلیمی و سرما و گرمای بی‌سابقه‌ای که سال گذشته تجربه کردیم و خسارت‌هایی که در این رابطه وارد شد در بخش آب، برق و مالیات تخفیف‌هایی قائل شویم تا از این طریق به مردم کمک کنیم.
 

لطفیان سرگزی  تصریح کرد: در بخش کشاورزی دامداری صیادی باید توجه ویژه به سیستان و بلوچستان شود کشاورزی باید به موضوع‌های کشت‌های جایگزین و ایجاد گلخانه بپردازد یا در بخش دام به موضوع تامین تغذیه دام و در حوزه پرورش ماهی هم باید اقداماتی انجام شود.

کد خبر 1731718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha