۱۷۵ میلیارد تومان به پروژه‌های فرهنگی خراسان جنوبی اختصاص یافت

فرخنده با اشاره به اینکه نهضتی در حوزه ساخت پروژه‌های فرهنگی در خراسان‌جنوبی شکل گرفته است، گفت: در سفرهای رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های فرهنگی استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده امروز (۱۳ آبان) در مراسم افتتاح خانه فرهنگ استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: پروژه‌های فرهنگی نیمه تمام استان در هشت شهرستان قاینات، سربیشه، نهبندان، بیرجند، خوسف، طبس، بشرویه و سرایان است که قدمت آنها به سال ۸۴ برمی‌گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: پایین‌ترین پیشرفت فیزیکی مربوط به پروژه تالار شهر در بیرجند با هفت درصد و بالاترین پیشرفت فیزیکی مربوط به پروژه مجتمع فرهنگی سربیشه با ۷۵ درصد پیشرفت است.

وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت سیزدهم به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام گفت: در سفر اول رئیس جمهور به استان ۵۵ میلیارد تومان مصوب و  بخشی از آن محقق شده است.

فرخنده با بیان اینکه امروز خانه فرهنگ‌ بیرجند با ۲ هزار متر مربع زیربنا به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۰ آغاز شده که با اعتباری که در دور اول سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یافت تکمیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نهضتی در حوزه ساخت پروژه‌های فرهنگی در استان شکل گرفته است، عنوان کرد: سالن پلاتوی نهبندان و مجتمع فرهنگی سرایان و بشرویه نیز از محل اعتبار سفر اول رئیس جمهور به استان در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان نیز اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های فرهنگی استان مصوب شد که طی ۲ سال باید تخصیص یابد.

کد خبر 1731799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha