مسجد در استکبارستیزی نقش موثری دارد/ مساجد به‌روز در جنگ ترکیبی تعیین‌کننده هستند

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نقش مساجد و مسجدی‌ها در استکبارستیزی، گفت: در جنگ ترکیبی دشمن هم مساجد آباد و به‌روز و بانشاط می توانند نقششان را به خوبی ایفا کنند و بازدهی خوبی داشته باشند.

«سیدهادی سیدافقهی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش اثرگذار مساجد در استکبارستیزی، اظهار کرد: مساجد از صدر اسلام تاکنون همواره پایگاه‌های نشر فرهنگ اسلامی، به هم پیوستن صفوف جامعه، خاستگاه و پایگاه مقابله با دشمنان خارجی بوده و هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به کارکرد و نقش مساجد در دوران دفاع مقدس، بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی کمک و پشتیبانی از رزمندگان، بسیج نیروها به جبهه ها از مساجد صورت می گرفت، از طرفی مساجد نقش اثرگذاری در آگاه دهی، بصیرت بخشی مردم ایفا می کردند و امروز نیز هیچ انجمن، پایگاه و تشکیلاتی نمی تواند نقش مساجد را ایفا کند، چرا که مساجد خانه دوم مردم محسوب می شوند.

سیدافقهی تصریح کرد: امروز مساجد بهترین و اثرگذارترین پایگاه ها برای مقابله با جنگ نرم دشمن و توطئه های دشمنان محسوب می شوند و خوشبختانه در دولت سیزدهم هم به جایگاه مساجد توجه ویژه ای شده است، به طوری که  خانه های خدا با برنامه های هدفمند و قوی نقش اثرگذار خود را در جامعه ایفا می کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به امکانات مساجد برای بصیرت افزایی مردم و تبیین توطئه های دشمنان  و نیز استکبارستیزی، تصریح کرد: معمولا هر مسجدی دارای امکاناتی همچون کانون فرهنگی هنری، بسیج، کتابخانه و نشریات دیواری است، بنابراین می توان از طریق این مجموعه ها در فضای حقیقی و مجازی با برگزاری جلسات هم اندیشی و سخنرانی سطح اطلاعات و آگاهی مردم را پیرامون توطئه های استکبار جهانی ارتقاء داد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر دانش آموزان با ایشان مسائل تاریخی و سیاسی را به زیبایی بیان نمودند، امروز ائمه جماعات و ائمه جمعه باید با بهترین شیوه مسائل سیاسی روز جامعه را به نسل جوان تبیین نمایند و مسجد را تنها پایگاه حضور سالمندان نکنند، بلکه با به روز کردن برنامه های مسجد همراه با تکنیک های مناسب، مسجد را پاتوق همیشگی قشر جوان کنند.

سیدافقهی در پایان خاطرنشان کرد: امروز باید شهدایی همانند شهید صدرزاده که با کمترین امکانات مساجد محله‌شان را رونق بخشیدند، الگویی برای دیگر فعالان مسجد قرار گیرند و مساجد را تبدیل به خاستگاه ارزش های دینی و فعالیت های استکبارستیزی و ضد استعماری قرار دهند. در جنگ ترکیبی دشمن هم مساجد آباد و به‌روز و بانشاط می توانند نقششان را به خوبی ایفا کنند و بازدهی خوبی داشته باشند.

کد خبر 1731844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha