۱۳ آبان، روز پایداری و مقاومت ایران در برابر امریکاست/ دانش‌آموزان، پیشگام در بسیاری از حرکت های سیاسی تاریخ

فرماندار آران و بیدگل گفت: دانش‌آموزان در بسیاری از برهه‌های مهم تاریخی پیشگام حرکت های سیاسی بودند و با حضورشان در این گونه عرصه‌ها اثبات کردند که از سواد و ادراک سیاسی بالایی برخوردارند.

علی‌اکبر رضایی در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: ۱۳ آبان، روز اعلام‌ پایداری و مقاومت جانانۀ ‌ملت‌ انقلابی ایران در برابر ظلم و شرارت آمریکای جنایتکار و تبلور خشم الهی، انقلابی و حماسی ملت حسینی و عاشورایی ایران علیه استکبار جهانی است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: ۱۳ آبان، روز برملا شدن توطئه‌های استکبار جهانی و حفظ وحدت و تقویت همدلی و انسجام بیش از پیش همگان است.

رضایی ادامه داد: سه رخداد مهم تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان، همواره پیام استقامت در برابر قدرت‌های استکباری و صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی را تداعی و ضرورت خودباوری و اعتماد به نفس نسل جوان را برای همگان یادآور می‌شود.

فرماندار آران و بیدگل تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت و پایداری جانانۀ ملت قهرمان و ظلم‌ستیز ایران اسلامی در برابر خبـاثت و شـرارت و سیاست‌های استکباری و خوی ظالمانه آمریکا پس از وقوع انقلاب اسلامی، باعث بیداری ملت‌ها و جهانی شدن شعار'مرگ برآمریکا' و تنزل جایگاه آمریکا در بین افکار عمومی و برملا شدن چهره خبیث و منافقانه آنان در سطح منطقه و جهان شد.

رضایی یوم اللّه سیزده آبان را یادآور حماسه‌ها، ایثارها و فداکاری‌های دانش‌آموزان دانست و اظهار داشت: دانش‌آموزان در بسیاری از برهه‌های مهم تاریخی پیشگام حرکت های سیاسی بودند و با حضورشان در این گونه عرصه‌ها اثبات کردند که از سواد و ادراک سیاسی بالایی برخوردارند که یک نمونه‌ی مهم تاریخی آن حضور دانش‌آموزان در جبهه‌های جنگ تحمیلی برای مقابله با دشمنان بود.

وی  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۲۱۰ شهید دانش‌آموز شهرستان و شهدای مظلوم غزه اظهار داشت: دانش‌آموزان شهرستان آران و بیدگل با الگو گرفتن از شهدای دانش‌آموز و سرلوحه قرار دادن وصایای شهدای گرانقدر در راه تعالی و پیشرفت هرچه بیشتر ایران اسلامی گام بردارند.

کد خبر 1731889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha