ترس مستکبران از استقلال و آزادی ایران است

سردار جوانی با اشاره به قدرت ایران در منطقه گفت: استقلال، آزادی، پیشرفت در عرصه های مختلف و ولایتمداری ملت ایران سبب ترس مستکبران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز شنبه در سخنرانی راهپیمایی ۱۳ آبان در مصلای بیت المقدس شهر اراک، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و دانشجو  و تقدیر از حضور گسترده مردم مومن، ولایتمدار و انقلابی شهر اراک در راهپیمایی این روز ارزشمند، گفت: معنای این اجتماع این است که ملت ایران در بحث مبارزه با استکبار و ظالمان و ستمگران و دشمنان دین، اسلام، قرآن و بشریت وحدت نظر دارد.

معاون سیاسی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه  ۱۳آبان با نام مبارزه با استکبار جهانی، نامگذاری شده افزود: ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب ما در بر دارند سه رویداد مهم تاریخی است که محتوای مشابه و یکسان این سه رویداد تاریخی سبب شده که این روز با عنوان مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شود.

وی اضافه کرد: اگر ۴۵ سال است که ملت ایران ۱۳ آبان ها را گرامی می دارد و در این سال ها در مقابله با استکبار ایستادگی می کند به دلیل این است که امروز ملت ایران تبدیل به یک ملت الهام بخش و الگو شده و بحث مبارزه با استکبار و آمریکا یک بحث جهانی شده است.امروز این مبارزاتی که ما سالیان متمادی داشتیم در فرانسه، انگلیس و در کشورهای مختلف حتی در خود آمریکا نیز دیده می شود و این نشان دهنده این است که ایستادگی و ثبات قدم ملت ایران یک بیداری همگانی و فرا گیر در جهان پدید آورده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه نقطه آغاز ۱۳ آبان سال ۴۳ است و ما باید این روز را مغتنم بشماریم و ضمن ابراز خشم و نفرت علیه مستکبران  در راستای جهاد تبیین  تلاش کنیم، ادامه داد: در ۱۳ آبان سال ۴۳ حضرت امام خمینی را رژیم وابسته به امریکا به ترکیه تبعید کردند، که امام در جواب به اینکه چرا شما را تبعید می کنند؛ می فرماید: جرم من دفاع از استقلال و آزادی کشورم است.

تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم و حتی بزرگتر از انقلاب اول بود

معاون سیاسی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با اینکه اینکه چرا چنین روزی به روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شد و دانش آموزان و دانشجویان ما باید بیش از پیش نسبت به نامگذاری این روز آگاه شوند این است که لایحه کاپیتولاسیون تصویب شد و گفت: شاه خائن در آن زمان با امضای این لایحه به امریکایی ها مصونیت داد که در ایران هر امریکایی هر جنایت و ظلمی را بر علیه ملت ارائه دهد هیچ ایرانی حق اعتراض ندارد که اینجا بود که یک مرجع تقلید برخاست و با این لایحه مخالفت کرد که این نقطه شروعی در تاریخ مبارزات ملت ایران شد.

وی همچنین با بیان اینکه در سال ۵۷ این مبارزات به اوج رسید، ادامه داد: در چنین روزی رژیم وابسته و ماموران تحت امر امریکا در سال ۵۷ جوانان، دانش آموزان و دانشجویان را در دانشگاه تهران و اطراف این دانشگاه به رگبار بستند که این دومین رویداد تاریخی شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در نهایت انقلاب اسلامی که معجزه قرن و انفجار نور بود در ۲۲ بهمن شکل گرفت و از همان ابتدا توطئه های برای ضربه زدن به این انقلاب شروع شد که آمریکا و اسرائیل و دیگر استعمارگران این بیداری آگاهی و استقلال را بر نمی تابیدند به همین دلیل دست به توطئه های مختلف زدند و این توطئه ها تا به امروز ادامه دارد.

سردار جوانی ادامه داد: وقتی آشکار شد سفارت آمریکا به مرکز توطئه علیه یک ملت و یک انقلاب مردمی، دینی و اسلامی و نظام نوپای مردی تبدیل شده است، اینجا بود که انقلاب دومی شکل گرفت و از طریق دانشجویان پیرو خط امام سفارت آمریکا تسخیر شد.

کار آمریکا سالیان سال ضربه زدن به ملت های آزاده بود و آن ها هیچ وقت فکر نمی کردند که ملتی آزاده، مسلمان و آگاه ضربه ای بر آنها با تسخیر لانه جاسوسی وارد کند، لذا آمریکایی ها برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب که خود ضربه ای شدید به آنها بود ضربه ای بزرگتر را دریافت کردند که امام فرمود تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم و حتی بزرگتر از انقلاب اول بود چرا که ایشان گرگ صفتی، ددمنشی، شیطان صفتی و جلادی آمریکا را می شناختند و آنها را عامل بدبختی مسلمانان و ملت های مظلوم و محروم می دانستند.

دشمنان انقلاب اسلامی هیچ گاه بیکار نمی نشیدند

سردار جوانی  با بیان اینکه امام از این حرکت دانشجویان پشتیبانی کردند، ادامه داد: به همین دلیل این روز با این سه حادثه تاریخی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامیده شد.

معاون سیاسی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در جنگ شناختی به اشتباه دشمنان و عوامل داخلی وابسته به دشمن اینگونه القاء می کنند که اگر در ۱۳ آبان ۵۸ دانشجویان به سفارت نمی رفتند و این لانه جاسوسی را تسخیر نمی کرند امروز آمریکا با ما دشمن نبود و تحریم را ایجاد نمی کرد و فشارها را وارد نمی کرد، گفت: آنها می خواهند بگویند که مشکل آمریکا به خود ما بر می گردد اما باید بدانند که دشمنی آمریکا با ما دشمنی تاریخی است و آنها راه رسیدن به منافع و خواسته های خود در جهان را از طریق سلطه بر کشور ما می دانند.

این مقام ارشد با تاکید بر اینکه ملت های مسلمان به شکل عام و ملت ایران به شکل خاص برای رسیدن به قله های عزت و افتخار، رسیدن به تمدن اسلامی و فراهم سازی زمینه ظهور باید در مقابل آمریکا بایستد، ادامه داد: آمریکا به کشور ما طمع دارد؛ آنها می گویند اگر ما بخواهیم سلطه گری خود را انجام دهیم باید ایران را به قبل از انقلاب برگردانیم باید در ایران یک رژیم وابسطه ایجاد کنیم ولی باید بدانند که ملت ما راه عزت، اقتدار، ایمان، اسلام و راه سید الشهدا(ع) را انتخاب کرده و به دنبال سعادت و عزت خود می باشد.

وی خاطر نشان کرد: جوانان ما و کسانی که تصور می‌کنند که اگر ما شعار مرگ بر آمریکا را سر ندهیم آمریکا با ما کاری ندارند بدانند که این نگاهشان درست نیست چرا که آنها بارها اعلام کردند که به دنبال سلطه بر جهان هستند و با همین نگاه در منطقه غرب آسیا هزینه کردندبه عراق افغانستان، سوریه و... حمله کردند داعش را به وجود آوردند و بر ما فشار می آورند و به دنبال محدود سازی هستند.

 در جغرافیایی جهان هیچ کشوری به اندازه ایران اهمیت ندارد

سردار جوانی با بیان اینکه در سال ۵۲ میلای آیزنهاور بعد از جنگ جهانی و رسیدن به ریاست جمهوری در اولین سخنرانی خود می گوید: در جغرافیایی جهان هیچ کشوری به اندازه ایران اهمیت ندارد، مبادا روزی ایرانیان به قدرت نظامی دست یابند نباید بگذاریم ایران به قدرت برسد، چرا که ایران انرژی و نفت، دوره تمدنی و استقلال دارد، بر سر چهار راه جهان قرار دارد و با همین نگاه کودتای ۲۸ مرداد را انجام داده، شاه را وابسطه کردند و ...

این مقام ارشد با بیان اینکه امام خمینی در سال ۴۲ به آگاه سازی مردم پرداخت، خاطر نشان کرد: با حمایت های ملت از رهبر و امام خود،  ایران با جغرافیای مهم و موقعیت راهبردی مهم درونش پرچم اسلام به اهتزاز در آمده است.

معاون سیاسی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: این ها نگران این بودند که ایرانیان روزی مستقل شوند که این مهم اتفاق افتاد و سبب ترس هر چه بیشتر آن ها شده است ولی باید بدانیم که دشمنان همواره به دنبال توطئه ها هستند و هیچ گاه دست از دسیسه های خود بر نمی دارند و دشمنان نیز باید بدانند که با همه توطئه ها روز به روز این انقلاب مستحکمتر می شود.

وی با اشاره به موضوع فلسطین و سرزمین های اشغالی و غزه و فلسطین قهرمان نیز گفت: دشمنان می دانستند که نظام مبتنی بر اسلام ناب در ایران ملت های مسلمان را بر علیه این غاصبان بسیج خواهد کرد، امام فرمودند: اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود.

فدائیان ایران باید دشمنان اسلام و ایران را به خوبی بشناسند

سردار جوانی با بیان اینکه کسانی امروز در خلوت و اجتماعات اندک خود، شعار نه غزه، نه لبنان سر می دهند و خود را فدایی ایران می دانند بدانند که اگر کسی بخواهد فدای ایران باشد و جانش را فدای ایران کند باید دشمنان ایران را بشناسد و دشمنان که استقلال عزت و مسیر پیشرفت ملت را نمی پذیرند، گفت: دشمنان اسلام و ایران، امریکا، اسرائیل انگلیس و تمام کسانی که با آنها همراه هستند.

امروز رژیم صهیونیستی و حامیانشان با عملیات طوفان الاقصی خود را در مسیر پیوستن به تاریخ و حذف از صحنه روزگار می دانند، این نیز از برکات انقلاب اسلامی است که امام آن نگاه و راهبرد را بیان کردند.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه ملت ایران اینگونه بر مساله فلسطین تاکید دارند و روزی را به نام روز قدس نامگذاری کردند و بر وحدت امت اسلام تاکید دارد، گفت: داستان رژیم صهیونستی، فراتر از اشغال یک سرزمین است، آنها می گویند باید کاری کنیم که جهان اسلام و کشوهای اسلامی توان قد علم کردن را نداشته باشند.

عملیات طوفان الاقصی نوید پیروزی فلسطین و نابودی اسرائیل

امام این معنا را درک کردند که ایجاد اسرائیل در جهان اسلام با اشغال فلسطین همانند ایجاد یک غده سرطانی بر پیکرده اسلام است، آنها اسرائیل را ایجاد کردند تا جهان اسلام را از کارآمدی، وحدت، انسجام و پیشرفت بیندازند، که طبیعی است هر انسان عاقلی اگر متوجه این شود که سرطان دارد به فکر درمان می افتد به همین دلیل آگاهان در سراسر جهان به فکر مبارزه با اسرائیل این غده سرطانی افتادند.

وی با بیان اینکه آنها از ابتدای ورود به سرزمین های اشغالی بنا را برکشتار گذاشتند و این جنایت ها تاریخ ۷۵ ساله دارد، ادامه داد: آنها که دم از حقوق بشر می زند و سال گذشته با شعار پوچ دفاع از حقوق زنان وارد عمل شدند امروز زنان و کودکان را به خاک و خون می کشند و به بیمارستان ها هم رحم نمی کنند و هیچ بویی از حقوق بشر نبرده اند و تنها شعارهای پوچ و بی اساس سر می دهند.

معاون سیاسی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: امروز آمریکایی ها، دولت های اروپایی و خود صهیونیستی ها فهمیدند که جهانیان به جنایت این ها واقف می شوند و انشالله به زودی شاهد پیروزی رزمندگان فلسطینی و نصرت امت اسلام خواهیم بود.

 گفتنی است در پایان این مراسم قطعنامه ای قرائت شد و شرکت کنندگان با فریاد الله اکبر مهر تایید بر آن زدند.

کد خبر 1731906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha