۱۳ آبان، بهترین مصداق جنایات استکبار

حجت الاسلام شاکری با بیان اینکه ۱۳ آبان، بهترین مصداق برای نشان دادن ابعاد مختلف جنایات استکبار است، گفت: باید وقایع تلخ و شیرین را برای جوانان بازگو کنیم آن‌چنان که گویا خودشان در آن برهه زندگی می کنند و روحیات مختلف جریان ها و اهدافشان را تبیین و آثار و پیامدهای همراهی با هر جریانی را نیز ترسیم کنیم.

حجت الاسلام محمد شاکری-امام جمعه فردوس- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: ۱۳ آبان یادآور سه واقعه بسیار مهم و سرنوشت ساز در تاریخ کشور عزیز ما ایران است که البته در سه دوره متفاوت رخ داده است.

وی ادامه داد: تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در آبان ماه سال ۱۳۴۳ به دستور رژیم پهلوی، کشتار دسته جمعی دانش آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ توسط دانشجویان پیرو خط امام راحل مهم ترین وقایعی است که در این روز بزرگ رخ داده است.

حجت الاسلام شاکری در ادامه گفت: اگر به هر کدام از این وقایع سه گانه در سه دوره مختلف نگاه کنیم، در هر سه حادثه رد پای استکبار جهانی به خوبی مشاهده می‌شود.

وی بیان کرد: تبعید امام راحل توسط رژیمی که دست نشانده استکبار و استعمار بود و کاملا مشهود بود که این کارها را برای خوش خدمتی به آن‌ها انجام می دهد و کشتار دانش آموزان در دانشگاه تهران و یا در زمان دیگری کشتار سه دانشجو در دانشگاه تهران نیز به جهت خوش خدمتی به استکبار جهانی بود و وجود لانه جاسوسی هر چند تحت عنوان سفارت آمریکا که بعدها اسناد جاسوسی شان فاش شد نیز قطعه دیگری از پازل جنایات آمریکا به حساب می آید.

وی ادامه داد: در هر کدام از این سه رخداد، نقطه مقابلش مبارزه و اعتراض به جنایاتی است که توسط استکبار و دست نشانده های آن‌ها در کشورهای مختلف صورت می گیرد بنابراین برای نشان دادن ابعاد مختلف جنایات استکبار و البته روحیه مبارز و ظلم ستیزی مردم ایران به ویژه جوانان عزیز بهترین مصداقش همین ۱۳ آبان است که به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گذاری شده است.

حجت الاسلام شاکری در خصوص اهمیت و لزوم بازخوانی این حوادث گفت: یادآوری این روزها، هم یادآوری قدرت و عنایات خاص خداوندی بر مومنین است و هم یاد آوری صبر و استقامت مردم و روحیه جهادی و شهادت طلبی آنان و البته یادآوری انواع ظلم و ستم و جنایاتی است که ظالمین و مستکبرین عالم همواره در طول تاریخ بر مردم مستضعف داشته اند و این جریان ها همچنان ادامه دارد.

امام جمعه فردوس عنوان داشت: بهترین روش برای آشنا کردن نسل جوان همان است که قرآن کریم و ائمه اطهار سلام الله علیهم و پیشوایان دین انجام داده اند و لازم نیست ما به جای جوانان تصمیم بگیریم بلکه باید وقایع تلخ و شیرین را برایشان بازگو کنیم آن‌چنان که گویا خودشان در آن برهه زندگی می کنند و روحیات مختلف جریان ها و اهدافشان را تبیین و آثار و پیامدهای همراهی با هر جریانی را نیز ترسیم و سپس نوع تصمیم گیری را به خود جوانان واگذار کنیم.

وی در ادامه گفت: قطعا جوانی که این مراحل را بگذراند قدرت تحلیل مسائل اجتماعی پیدا کرده و خود بهترین تصمیم را خواهد گرفت و مشکل آنجا است که ما به جای اینکه با ابزار و روش های رسانه ای جدید این روحیات و خلقیات و پیامدها و آثار را نشان دهیم، بعضا به جای آنان تصمیم گیری می‌کنیم و توقع داریم همه تبعیت کنند.

حجت الاسلام شاکری در پایان تاکید کرد: جوانان ما در تاریخ انقلاب و قبل از آن به خوبی نشان داده اند که می‌توانند در شرایط مختلف بهترین تصمیم را بگیرند.

کد خبر 1731925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha