یوم الله ۱۳ آبان نماد رویش مقاومت در برابر استکبار است 

حجت الاسلام رهنورد با اشاره به رویکرد تقویت استکبار ستیزی در نسل جوان گفت: استکبار جهانی از قدرت فطرت جویی جوانان غافل است.  

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام محمدحسین رهنورد_ کارشناس معارف اسلامی در ویژه برنامه یوم الله ۱۳ آبان که در برنامه دورهمی امام زمانی پارک‌بوستان ملت رشت برگزار شد با بیان اینکه روز ۱۳ آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است گفت: این سه واقعه در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است. 

وی خاطرنشان کرد: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی تر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.

حجت الاسلام رهنورد، با اشاره به علت تبعید امام خمینی(ره) در ۱۳ آبان سال ۴۳، افزود: بر اساس تصویب قانون کاپیتالاسیون، آمریکایی‌هایی که در ایران بودند مصونیّت پیدا کردند و هر گونه بی قانونی و جنایتی که انجام میدادند قابل تعقیب نبودند.  

حجت الاسلام رهنورد، با بیان اینکه  کاپیتولاسیون یا حق قضاوت کنسولی ریشه در تحمیل  استعمار کشورهای غربی در کشورهای ضعیف دارد افزود: براساس این حق، تبعه ایرانی حق بی احترامی حتی به سگ یک‌ آمریکایی را هم ندارد اما بر اساس این حق کاذب، تبعه آمریکایی به خود اجازه دخالت در همه امور اقتصادی، اجتماعی سیاسی و... را خواهد داشت.  

وی تبعید امام به علت مقابله با  کاپیتالاسیون را از ضعف و استیصال رژیم وقت برشمرد و خاطرنشان کرد: این اقدامات نه تنها مانع پیروزی انسان های آزادی خواه و ظلم ستیز نخواهد بود، بلکه مسیر رشد و بیداری فطرت ها را هموارتر میکند.  

کارشناس علوم اسلامی تصریح کرد: کشورهای غربی از درک استقلال طلبی و فطرت خواهی انسان های آزاد اندیش عاجز و ناتوانند و به همین جهت سعی در تخریب اذهان عمومی با اشاعه شبهات و ادعاهای ساختگی هستند و ما باید زمینه آگاهی سازی و تبیین جوانان را فراهم سازیم.  

وی، در ادامه به علایم ظهور مهدویت به عنوان ثمره نهایی انقلاب های فطری و ظلم ستیز در جهان اشاره کرد و ادامه داد: لبریز شدن ظلم و جور یکی از علایم آخرالزمان و نزدیکی ظهور است که بر اساس مستندات کتاب آیت الله بهجت، ۲ راه برای مواجهه با این واقع بیشتر وجود ندارد یا باید صرفا نظاره گر این وضعیت باشیم و یا اینکه توافق بر اجماع قلوب و اصلاح فی ما بین همه ملت ها برای رسیدن به این هدف تحقق یابد.  

حجت ااسلام رهنورد، با اشاره به معنای واژه جمعه و ارتباط آن با امام عصر عجل الله تعالی، خاطرنشان کرد: پیروزی و تعالی ملت های آزادی‌خواه جهان در تجمیع قلوب و رضایت بر آمر حق و علت تاخیر این مهم نیز دوری از این معادله الهی است و حضرت حجت عجل الله در مستند نامه خود به شیخ مفید هم موکدا، بر اجماع قلوب مومنین برای رسیدن به ظهور تاکید دارند.  

وی، با بیان اینکه زمینه رشد و تعالی انقلاب کشورهای تحت ستم، از انقلاب اسلامی نشات گرفته تصریح کرد: پایداری مقاومت فلسطین و همسویی کشورهای مسلمان با این پایداری ضامن پیروزی حق و منشا ظهور حکومت اسلام خواهد بود.

یوم الله ۱۳ آبان نماد رویش مقاومت در برابر استکبار است 

یوم الله ۱۳ آبان نماد رویش مقاومت در برابر استکبار است 

یوم الله ۱۳ آبان نماد رویش مقاومت در برابر استکبار است 

یوم الله ۱۳ آبان نماد رویش مقاومت در برابر استکبار است 

یوم الله ۱۳ آبان نماد رویش مقاومت در برابر استکبار است 

کد خبر 1731961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha