ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری آغاز شد

ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز (۱۴ آبان) در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز (۱۴ آبان) در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

داوطلبان و متقاضیان جهت ثبت نام در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری می توانند از امروز به مدت ۷ روز از ساعت ۸ الی ۱۸ اقدامات لازم را انجام دهند.

داوطلبان شخصاً یا توسط نماینده خود که به صورت کتبی و رسمی معرفی شده باشند برای این منظور می توانند به ستاد انتخابات وزارت کشور و یا فرمانداری های سطح خراسان جنوبی جهت ثبت نام در انتخابات خبرگان رهبری مراجعه کنند.

گفتنی است؛ تابعیت جمهوری اسلامی ایران، حداقل سن ۴۰ سال تمام، دارا بودن توانایی لازم جهت انجام وظایف مربوط به نمایندگی مجلس خبرگان، عدالت و اشتهار به دیانت، وثوق، شایستگی و سلامت اخلاقی و اقتصادی، داشتن بینش مناسب سیاسی_ اجتماعی و آشنایی لازم با مسائل روز، تعهد به انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی ایران، التزام به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه، نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی به تشخیص مراجع قانونی و رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران و اجتهاد در حدی که قدرت استنباط بعضی مسائل فقهی را داشته باشد و بتواند، ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد از جمله شرایط داوطلبان برای ثبت نام محسوب می شود.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با مرحله نخست انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۸۸ عضو مجلس خبرگان رهبری برای یک دوره هشت ساله برگزار خواهد شد.

کد خبر 1732011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha