برگزاری نشست فرهنگی سیاسی با عنوان (( طوفان پیروزی از غزه تا قدس آزاد)) در بغداد

نشست فرهنگی سیاسی با عنوان (( طوفان پیروزی از غزه تا قدس آزاد)) در مرکز فرهنگی ج.ا.ایران در بغداد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این نشست مهم با هدف حمایت و پشتیبانی از عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی و محکوم نمودن جنایات بی سابقه رژیم جعلی صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین و با حضور برخی از چهره ها و مسؤلین سیاسی ، فرهنگی و جمعی از اساتید دانشگاه ها و فرهیختگان عراقی و با استقبال گرم مردم خونگرم عراق برگزار و هرکدام از سخنرانان مواضع و دیدگاه های خود را در خصوص این موضوع بیان نمودند. حمایت و پشتیبانی سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی ، مادی و معنوی از جبهه مقاومت مورد تاکید تمامی سخنرانان و شرکت کنندگان حاضر بود و آنها وحدت کلمه بین تمامی ملت های مسلمان جهان را رمز پیروزی این جبهه دانستند.

سخنرانان این نشست  سید راضی الحسینی معاون سابق رییس سازمان حج و عضو دفتر سیاسی حزب الدعوه و رییس موسسه دینی رضوان و استاد علوم قرآن در دانشکده ادبیات دانشکده امام جعفر صادق(ع) عراق، دکتر حمید الدهلکی عضو سابق پارلمان عراق و مدیر کل سابق در سازمان اوقاف شیعی و عضو سیاسی حزب الدعوه و استاد اندیشه در دانشکده ادبیات در دانشگاه امام صادق(ع) عراق و دکتر مهدی الموسوی استاد دانشگاه بین المللی المصطفی و استاد علوم قرآنی و جرم شناسی در دانشکده ادبیات امام جعفر صادق(ع) بودند. مدیریت و مجری جلسه نیز  توسط خانم دکتر ندا الکعبی رییس سازمان توانمندی سازی بانوان عراق صورت گرفت.

استاد دکتر حمید الدهلکی در سخنان خود به مساله احیای آرمان فلسطین توسط امام خمینی(ره) پرداخت و برخی از مواضع امام(ره) در قبال مسئله فلسطین را شرح دادند. ایشان مرجعیت امام خمینی (ره) را از دیگر مراجع متمایز دانسته  و عملکرد ایشان را فراتر از شعار عنوان نمودند و در عمل سفارت اسرائیل در ایران را بسته و سفارت فلسطین را جایگزین آن کردند. امام خمینی (ره)آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کردند و مسلمانان جهان را متحد نمودند. به برکت وجود ایشان محور مقاومت راه اندازی شد و همچنان در حال مقابله با دشمنان قسم خورده اسلام است. در پایان ایشان به بیان مطالب ارزشمند دیگری در خصوص عملیات طوفان الاقصی پرداختند که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

دکتر راضی الحسینی ابعاد سیاسی و نظامی عملیات طوفان الاقصی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و از تلاشهای آمریکا برای پروژه خاورمیانه جدید گفتند. ایشان گفتند عملیات طوفان الاقصی ورق را بر موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی برگرداند و جهانیان را از توانایی مقاومت اسلامی  شگفت زده کرد. دکتر راضی الحسینی به بیانات حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) استناد نمود که فرمودند: (( توانایی مقاومت فلسطین را دست کم نگیرید و اینکه عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت اسلامی فلسطین طراحی و اجرا شده شک نکنید)) . ایشان در بخش دیگری از سخنرانی خود به مواضع آیت الله سیستانی اشاره نمودند که قطعا رنج فلسطینیان با نابودی و ناپدید شدن موجودیت اسرائیل پایان خواهد یافت.

دکتر مهدی الموسوی دیگر سخنران این جلسه نیز به ابعاد اجتماعی مقاومت و مجاهدین غزه پرداختند و فرمودند : مسئله مقاومت در مقابل دشمن فی نفسه ارزشی است که برای هدف یا منفعت خاص و شخصی ایجاد نشده است بلکه به خودی خود وسیله اثبات وجود است (من مقاومت می کنم ، زیرا وجود دارم ).  حامیان اندیشه ی مقاومت که امام خمینی (ره) و شهید محمد باقر صدر و امام خامنه ای هستند بر این اتفاق تاکید داشتند و معتقد بودند که تنها راه پیروزی مقاومت می باشد.

مسؤل مرکز فرهنگی ج.ا.ایران در مصاحبه با خبرگزاری های حاضر در این نشست به اهداف برگزاری این برنامه اشاره نمودند و مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص فلسطین را بر همه جهانیان آشکار دانستند. جناب آقای ابراهیم نجفلی افزودند که رایزنی فرهنگی کشورمان در راستای مسؤلیت فرهنگی خود، هرگونه تلاش و حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین را حق خود دانسته و از آنها حمایت خواهد کرد.

در پایان این مراسم برخی از حاضرین به بیان مطالب خود در خصوص این مساله پرداختند و از مرکز فرهنگی ج.ا. ایران به خاطر برگزاری چنین نشست شایسته ای تشکر و قدردانی و آن را جهادی دیگر در حمایت و پشتیبانی از جبهه مقاومت دانستند.

کد خبر 1732016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha