کنفرانس بین المللی "قرآن کریم ،نور نجات و هدایت" در تفلیس برگزار شد

کنفرانس بین المللی دینی و علمی با موضوع "قرآن کریم نور نجات و هدایت" به همت اداره مسلمانان گرجستان و با حمایت رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در گرجستان بر گزار شد .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به کنفرانس بین المللی دینی و علمی با موضوع "قرآن کریم نور نجات و هدایت" به همت اداره مسلمانان گرجستان و با حمایت و مشارکت رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران،نمایندگی المصطفی و سایر ارگانها با حضور آقایان شیخ رامین ایگیدوف رییس اداره مسلمانان گرجستان،احمد علی مهری اردستانی رایزن فرهنگی، اعتبار امین اف مفتی شرق گرجستان ، آدام شانتادزه مفتی غرب گرجستان، سمیر آقایف از آذربایجان، حسن کارابلوط رئیس انجمن "اهل بیت مدیا" از ترکیه، یحیی جهانگیری ازجمهوری اسلامی ایران، محمود گل نماینده اداره امور مذهبی سفارت ترکیه در تفلیس، حسن یوسف زاده نماینده جامعه المصطفی العالمیه و رزو میکلادزه مترجم قرآن کریم به زبان گرجی ،جمعی از طلاب و روحانیون  و نماینده سفارت کشورمان در روز چهارشنبه مورخ 10/08/1402 در موسسه آل البیت تفلیس برگزار شد.

در این مراسم ضمن محکوم کردن جنایات غیرانسانی صورت گرفته در غزه ، برای شهدای فلسطینی طلب آمرزش شد. در ادامه شیخ رامین ایگیدوف طی سخنان کوتاهی گفت: امروز امت مسلمان به دلیل فاصله گرفتن از قرآن دردمند شده است. امروز ما ساکنان غزه را می بینیم،ساکنان فلسطین را می بینیم.قرآن کریم دستور می دهد متحد باشید در مقابل ظلم اعتراض و صدای خودتان را بلند کنید و در کنار مردم مظلوم قرار بگیرید و متحد باشید.

سپس آقای آدم شانتادزه مفتی غرب گرجستان طی سخنانی اظهار داشت :قرآن یک دریاست و فرمایشات خدای متعال است.پیامبر فرموده هر کسی می خواهد خدای متعال با ایشان حرف بزند ، قرآن بخواند. یعنی خدای متعال از ما چه می خواهد.چگونه می خواهد ما زندگی کنیم . ما باید زندگی مان شکل قرآنی داشته باشد.وی گفت ما برای فهم قرآن به فهم زندگی پیامبر نیاز داریم به همین خاطر باید قرآن را خوب بخوانیم خوب بفهمیم و زندگی مان را قرآنی کنیم.

مفتی غربگرجستان در ادامه به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و بیان نمود : بیش از سه هفته است که در غزه کشتار ادامه دارد.سازمان ملل هفته گذشته جلسه خود را برگزار کرد و با وجود درخواست آتش بس فوری ، این وضعیت همچنان ادامه دارد و هزاران فلسطینی زن و مرد و کودک جان خود را از دست داده اند.ایشان اظهار نمود که وظیفه مسلمانان ایستادن در کنار مظلومان است لذا ما به برادران فلسطینی خود اعلام میکنیم که در کنار آن ها هستیم. آقای آدم شانتادزه در خاتمه گفت: دنیا باید چشمان خود را باز کند و سازمان های بین المللی بایستی در توقف فوری این جنایات اقدام کنند.

لازم به ذکر است سایر سخنرانان در خصوص دلایل گسترش توهین ها به قرآن در کشورهای غربی در سال های اخیر ، شگفتی های علمی و معنوی قرآن کریم، معرفی شیوه زندگی برای نجات بشر، برنامه آن در زمینه کمال انسانی، اهمیت آن از نظر هدایت و رحمت و ارزش های انسانی صحبت نمودند.

کد خبر 1732018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha