تحصیل ۴۰ هزار دانشجو از شاخصه‌های فرهنگی خراسان جنوبی محسوب می‌شود

طالبی با بیان اینکه تحصیل ۴۰ هزار دانشجو در خراسان جنوبی یکی از شاخصه‌های فرهنگی مهم استان محسوب می‌شود، گفت: دانشگاه‌ها باید برنامه‌ریزی مناسبی برای اجرای کمی و کیفی برنامه‌های ۱۶ آذرماه روز دانشجو انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز (۱۴ آبان) در کمیسیون دانشجویی استان اظهار کرد: یکی از شاخصه‌ها و مولفه‌های مهم فرهنگی استان بحث تعداد دانشگاه‌ها و دانشجویان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره اینکه تحصیل ۴۰ هزار دانشجو در استان یکی از شاخصه‌های فرهنگی مهم استان محسوب می‌شود، گفت: امسال با تلاش مسئولان دانشگاه‌ها در شروع سال تحصیلی جدید معضل و چالش خاصی در حوزه دانشگاه‌ها به لحاظ نیازمندی رفاهی و تحصیلی نداشته‌ایم.

وی گفت: مهمترین موضوعات در جلسات آینده کمیسیون دانشجویی درخصوص ارتقا و جذب رشته‌های جدید در دانشگاه‌ها است که می‌بایستی با توجه به ظرفیت‌های رفاهی و پشتیبانی درخواست‌های خود را ارائه دهند و ما هم پشتیبانی و پیگیری لازم را خواهیم داشت.

طالبی با بیان اینکه برگزاری جلسات بصیرتی و تبیینی ویژه دانشجویان و اساتید با رویکرد انتخابات پیش‌رو و سایر موضوعات در جلسات آتی کمیسیون دانشجویی در دستور کار خواهد بود، ادامه داد: روسای دانشگاه‌های استان باید به کمیسیون دانشجویی گزارش فعالیت‌های خود در این زمینه را ارائه دهند.

وی بر مطالبه از دانشجویان و اساتید برای رعایت دستورالعمل‌ها و قوانین و مقررات تاکید کرد و گفت: اگر این قوانین به موقع اجرا شود هیچ مشکلی در دانشگاه‌ها نخواهیم داشت اما اگر این موارد مطالبه نشود با انباشتی از مشکلات مواجه می‌شویم که مدیریت آن سخت خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه جلسه‌ای با محوریت دانشگاه‌ها، بسیج و سایر تشکل‌های دانشجویی مجوزدار برای اعزام‌های اردوی راهیان نور و راهیان پیشرفت تشکیل خواهد شد، افزود: دانشگاه‌ها باید برنامه‌ریزی مناسبی برای اجرای کمی و کیفی برنامه‌های ۱۶ آذرماه روز دانشجو انجام دهند.

طالبی با توجه به مرخصی تحصیلی برخی از دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های استان تصریح کرد: در این زمینه باید جلسه‌ای بین دانشگاه‌ها و اداره پلیس بین‌الملل برگزار و راهکارهایی برای استفاده صحیح دانشجویان اتباع از ویزا تحصیلی اندیشیده شود.

کد خبر 1732049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha